Cumpărăturile online schimbă modul în care retailerii îşi pregătesc strategiile de expansiune globală. Construirea unei prezenţe online este un demers simplu şi care nu implică niciun risc pentru companii. Mai mult, într-o ţară în care populaţia are acces la intrnet într-o mare măsură, această orientare de business ar  putea avea efecte uluitoare asupa afacerilor care sunt accesibile şi în acest mediu. Comerţul online creşte pe măsură ce infrastructura, legislaţia şi obiceiurile consumatorilor evoluează. Comerţul online global a crescut cu 13% pe an, în ultimii cinci ani.
Comerţul online pe segmentul de retail din China valorează 23 de miliarde de dolari şi a avut o rată anuală de creştere de 78%, încă din 2006. În China există 513 milioane de utilizatori de internet şi peste 164 de milioane de utilizatori care cumpără produse din magazinele online.
Brazilia are 80 de milioane de utilizatori de internet care cheltuie anual 10,6 miliarde de dolari pe produse din magazinele online. În 2011, zece milioane de brazilieni au făcut peste 20 de milioane de tranzacţii pe site-uri de reduceri.
Rusia, are 15 milioane de cumpărători online, care au impulsionat piaţa de retail online să ajungă la 9 miliarde de dolari. Peste 70% din vânzările online în Rusia se fac din Sankt Petersburg şi Moscova.

Comerţul electronic în România
Piaţa de comerţ electronic din România este susţinută de peste puţin 2.000 de magazine online active şi a fost estimată în 2011 la 350 milioane euro în 2011.

Potrivit Web Internet Archive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net  în 1997  şi se numea CyberShop.ro, şi comercializa CD-uri cu muzică. Comerţul electronic românesc a început să îşi ia avânt în septembrie 2005, când proporţia de tranzacţii generate de carduri româneşti în magazinele online s-a inversat faţă de prima jumătate a anului: dacă până atunci, peste 90% din tranzacţii erau generate de  carduri emise în străinătate, din momentul restricţionării cross-border, majoritare au devenit  tranzacţiile cu carduri autohtone  şi doar 10% erau, în acel moment, generate de carduri în alte
valute, arată "Studiul privind dezvoltarea comerţului electronic în România", realizat în 2008.