Potrivit unui comunicat al Biroului de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, au fost dispuse măsuri organizatorice de suplimentare a personalului poliţiei de frontieră până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere, în funcţie de dinamica valorilor de trafic.

"Având în vedere că după Anul Nou se prefigurează creşteri ale traficului de persoane prin punctele de trecere ale frontierei, în special la frontiera de vest, pe sensul de ieşire din România, dar şi la frontiera externă a UE, la graniţa cu R. Moldova unde, din experienţa anilor trecuţi, va creşte numărul celor care vin în România să petreacă sărbătorile pe rit vechi, Poliţia de Frontieră Română a dispus toate măsurile aflate în competenţă pentru reducerea timpilor de aşteptare şi asigurarea unui control eficient şi operativ", informează comunicatul.

De asemenea, va fi folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere a frontierei şi, în cele mai aglomerate, se va lua măsura suplimentării arterelor de control, pe sensul de ieşire sau intrare în ţară, după caz, în limita configuraţiei acestora.

În perioadele în care se prefigurează creşteri ale valorilor de trafic, Poliţia de Frontieră Română a dezvoltat o versiune beta a unei aplicaţii on-line destinată monitorizării traficului prin punctele de trecere a frontierei, care poate fi accesată de pe orice calculator sau terminal mobil cu acces la internet.

"Astfel, pe prima pagina a site-ului Poliţiei de Frontieră www.politiadefrontiera.ro poate fi vizualizată o aplicaţie on-line, reprezentată de harta României, 'Media timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului internaţional'. Accesând aplicaţia http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/ se pot vizualiza punctele de trecere a frontierei, care sunt marcate, în funcţie de trafic şi timpii de aşteptare în culori diferite: Verde = timpi de aşteptare până în 20 minute; Galben = timpi de aşteptare între 20-60 minute; Roşu = timpi de aşteptare peste 60 minute", precizează sursa citată.

Totodată, aplicaţia foloseşte modulul de navigaţie furnizat de Google Maps şi accesând tabul "direcţie de mers", se pot configura trasee spre un anumit punct de trecere a frontierei.

Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute. În meniul principal al aplicaţiei, utilizatorul are posibilitatea de a vizualiza valorile timpilor de aşteptare în punctele de trecere a frontierei în două variante, în funcţie de direcţie, pe sensul de intrare sau pe cel de ieşire din România.

Poliţia de Frontieră a pus la dispoziţia participanţilor la traficul transfrontalier numărul de telefon 021.9590 unde pot semnala diferite aspecte despre modul în care a fost efectuat controlul la trecerea frontierei, sesizările fiind preluate de către poliţiştii de frontieră care vor acţiona în consecinţă, legal, de la caz la caz. De asemenea, informaţii privind punctele de trecere a frontierei sunt disponibile pe pagina de internet a Poliţiei de Frontieră Române: www.politiadefrontiera.ro, mai informează comunicatul. AGERPRES


Te-ar putea interesa și: