PNRR, în pericol? Un fost ministru este tare îngrijorat: Îşi dau cu stângul în dreptul

Așadar, Cătălin Drulă a declarat miercuri, 9 februarie, că știe „cum nu progresează autostrada A 7, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, din toate cele 27 de state membre”.

„Cu PNRR-ul îşi dau cu stângul în dreptul şi asta chiar mă îngrijorează, că ăsta nu e planul lor, e planul nostru, al României, aş vrea să ştiu că se întâmplă lucruri bune acolo. Ştiu ce am lăsat la Transporturi, spre exemplu, ştiu cum nu progresează autostrada A 7, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, din toate cele 27 de state membre”, a spus Cătălin Drulă la Digi 24.

De asemenea, fostul ministru al Transporturilor a fost întrebat dacă PNRR se află în pericol.

„Da, la ritmul actual de implementare este în pericol”, a răspuns Cătălin Drulă, punctând că „o autostradă nu poţi să o cumperi de pe raft”.

În cazul în care licitaţia pentru autostrada A 7 pe tronsonul Focşani – Bacău nu a fost lansată, parcurgerea întregii proceduri de atribuire a contractului şi a lucrărilor pune în pericol termenele de implementare, spune Drulă.

Acesta a amintit și de faptul că pe primul tronson al A 7, Ploieşti – Buzău, a fost lansată licitaţia anul trecut în iunie, au fost depuse ofertele în septembrie şi nici până în momentul de față nu au fost evaluate ofertele depuse, termenul fiind prelungit.

Companiile franceze, interesate de proiectele rutiere și feroviare finanțate prin PNRR

Anterior, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a informat că mai multe companii franceze din cadrul Mouvement des Entreprises de France sunt interesate de proiectele de infrastructură rutieră și feroviară finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Reprezentanții Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene s-au întâlnit cu o delegația a oamenilor de afaceri francezi și a membrilor Ambasadei Republice Franceze la București. Potrivit unui comunicat, reprezentanții MIPE au prezentat eforturile pentru redresare economică în contextul epidemiologic, prioritățile proiectelor vizate prin PNRR-ul României și detalii privind termenele de implementare a acestora.

MIPE spune că obiectivul reuniunii a fost de a permite o interacțiuni directă, o sesiune de întrebări-răspunsuri și un schimb interactiv de idei privind proiectele, permisivitatea legislativă, dar și provocările pe care reprezentații mediului de afaceri din Franța le pot întâmpina în perioada implementării reformelor și a investițiilor prin PNRR.

„Partea franceză s-a arătat interesată în mod particular de infrastructura rutieră şi feroviară, inclusiv în ceea ce priveşte proiectele de digitalizare a semnalizării în cele două segmente ale transporturilor”, se menţionează în comunicatul MIPE.