Case mici îngrijite în diferite culori, poduri de basm, doar că pe străzile italiene întâlneşti numai chinezi. Admiră canalele veneţiene, fac plimbări în gondole şi cumpărături în buticuri, iar apoi merg să mănânce în trattoria specialităţi tradiţionale italieneşti, cum ar fi pizza, paste, vin.

Sam Rossi, de formaţie restaurator, este în prezent proprietarul unui restaurant italian în Veneţia chineză şi îi învaţă pe chelneri cum să distingă vinurile. El a venit în urmă cu opt ani din Verona şi se simte ca acasă în China.

‘Indiferent unde îmi arunc privirea, sunt înconjurat de arhitectura italiană. Mă simt destul de confortabil. Un singur lucru îmi lipseşte – oamenii vorbind în limba italiană, sporovăiala de acasă’, mărturiseşte el, recunoscând că a fost şocat atunci când a văzut o copie chineză a Colosseumului.

Aşa-numita Florentia Village, care se află la jumătatea distanţei dintre Beijing şi vechiul oraş port Tianjin, a fost deschis pentru public încă din vară. De la Beijing până aici faci cu trenul doar 17 minute. Odată pe aceste locuri se întindeau lanuri de porumb, iar între timp a crescut un oraş european, dar şi magazinele de desfacere a celebrelor mărci europene, după care tânjeşte orice chinez cu bani.

În ultimii ani, numărul chinezilor bogaţi s-a înmulţit, deci, de ce şi-ar cheltui banii pe un bilet de avion până la Milano, când pot să achiziţioneze vestitele branduri chiar acasă. Se pare că aşa au gândit iniţiatorii acestui experiment nemaiauzit pe plan internaţional.

‘Am ales în mod deliberat China ca destinaţie pentru experimentul nostru. Atunci când puterea de cumpărare este în scădere în lume, chinezii cheltuiesc mult pe bunuri. Este un lux pe care puţini şi-l pot permite în prezent. Magazinele sunt aici întotdeauna aglomerate’, povesteşte Ivano Poma, unul din autorii acestui megaproiect.

Potrivit experţilor, China ar putea depăşi Japonia, considerată lider mondial în ceea ce priveşte consumul produselor de lux. Deja până în 2015, chinezii bogaţi vor putea cheltui anual circa 30 de miliarde de dolari pe achiziţii scumpe.