Astfel, producătorii se aşteaptă ca vânzările de polistiren expandat din acest an să depăşească trei milioane de metri cubi. Creşterea uşoară a pieţei din acest an este pusă în principal pe seama cererilor din zona privată, dar şi a eficientizării producţiei prin investiţiile realizate de companiile din domeniu în tehnologii de producţie de ultimă generaţie.

Reprezentanții ROMEPS consideră că piața ar fi putut crește semnificativ în acest an, însă lipsa investițiilor statului și neatragerea fondurilor europene pentru termoizolații i-au marcat puternic evoluția.

Ca o măsură de sporire a eficienţei lucrărilor de termoizolaţii, membrii asociaţiei au hotărât ca, începând cu luna ianuarie 2015, să inscripționeze pe eticheta produselor din polistiren expandat (EPS) şi informații referitoare la densitatea polistirenului expandat destinat aplicațiilor din construcții şi a domeniului de utilizare, respectiv polistiren expandat pentru interior sau pentru exterior.

De asemenea, în concordanță cu creșterea necesității de reducere a costurilor cu încălzirea, membrii asociației vor realiza creșteri ale densităților polistirenului expandat destinat izolațiilor termice. Această măsură adoptată de ROMEPS va avea ca rezultat o îmbunătăţire calitativă în ceea ce privește termoizolația cu polistiren expandat. Astfel, pentru termoizolațiile exterioare, singurele tipuri recomandate de polistiren expandat sunt doar EPS 70 și EPS 80.

ROMEPS a ajuns să reprezinte peste 80% din piața de polistiren expandat, odată cu afilierea a 13 producători și a Asociației Plastics Europe la această organizație. Companiile nou venite în asociație sunt Adeplast, Bico Industries, Congips, Euroconf Impex, Firos, Masterplast, Mindo și Onebrand. Noii membri se alătură companiilor deja existente: Arcon, Austrotherm, Hirsch Porozell, Swisspor și Isopor. Cifra de afaceri cumulată a companiilor din ROMEPS este de peste 160 milioane euro, iar capacitatea totală de producție este de peste 6.5 milioane de metri cubi de polistiren pe an.