La ora actuală, în România sunt cca. 200 de companii specializate în servicii de call-center, majoritatea fiind call-centere interne ale marilor companii. Piaţa de call-center autohtonă ajunge, în 2012, la aproximativ 200 de milioane de euro, iar industria locală de call center outsourcing este pe un trend ascendent de câţiva ani.

“În 2012, industria locală de call center outsourcing şi-a continuat creşterea din anii precedenţi, atât ca urmare a amplificării fenomenului de externalizare a serviciilor de profil de către companiile care activează în România, cât şi datorită extinderii activităţii call-centerelor din România către clienţii de pe pieţele externe”, a declarat Vladimir Sterescu (foto), Country Manager al companiei americane CGS, într-un comunicat transmis de companie.

Creşterea a fost stimulată, în mod paradoxal, de criza economică şi de schimbările induse de aceasta. Astfel, recesiunea a forţat companiile să îşi optimizeze cheltuielile, acestea externalizând activităţile care nu aparţineau business-ului de bază. În plus, aproape fiecare firmă a pierdut clienţi din cauza crizei, aşadar companiile acordă o atenţie sporită fidelizării clienţilor şi comunicării eficiente cu aceştia, aspect care presupune investiţii în tehnologie, potrivit comunicatului transmis de CGS.

O altă direcţie care a contribuit la dezvoltarea industriei locale de call center outsourcing este extinderea activităţii call centerelor din România către clienţii din alte țări, respectiv din regiunea Balcanilor, Vestul Europei, America de Nord, Orientul Mijlociu ş.a.

CGS Romania oferă soluţii de front şi back-office, în 18 de limbi străine, cu aproape 3.000 angajaţi în sediile din Bucureşti, Braşov şi Sibiu.