Pasiunea pare să fie apanajul afacerilor de succes, iar acest lucru este demonstrat și de experiența celor de la Photohotel. O idee inedită se poate transforma, cu multă dedicare, într-un business care să atingă un succes răsunător. Astăzi descoperim împreună povestea brandului Photohotel, compania de fotografie hotelieră turistică care deține, în prezent, poziția de lider european pe această nișă.

Un concept care a pornit cu timiditate

Toți cei care își doresc să își clădească un business propriu, ar trebui să ia exemplul Photohotel. Un concept care a pornit cu timiditate, în 2008, în insula Creta, a ajuns la momentul actual să se afle în topul companiilor de fotografie hotelieră din Europa. Românul Florin Castravete și francezul Ramzi Abichou, inițiatorii proiectului, au demarat această afacere inspirați fiind de peisajele cuceritoare ale insulei Creta, ce te îndeamnă să le imortalizezi pentru a le păstra drept amintiri memorabile. Povestea brandului a început, așadar, în anul 2008, cu o echipă formată din doar 4 persoane și cu 2 structuri hoteliere colaboratoare. Mai apoi, compania și-a extins activitatea și în Spania (respectiv în Andaluzia, Mallorca, Menorca), iar în prezent Photohotel se află în și în alte destinații, printre care: Grecia (Creta, Rodos, Corfu, Atena), dar și în Malta și în Insulele Canare (Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canaria).

Photohotel este prima companie la nivel european înființată în domeniul fotografiei turistice.

De la afacere locală la lider de piață

Photohotel este dovada clară că se poate să ai succes în afaceri, atâta timp cât pornești de la o idee inedită. Din 2008 și până în prezent, compania și-a clădit drumul către succes, deținând în prezent poziția de leader în Europa. Mai mult decât atât, Photohotel se mândrește acum cu peste 200 de angajați și cu un portofoliu care cuprinde mai bine de 100 de structuri hoteliere colaboratoare. Întreaga activitate a companiei este condusă din Brașov, acolo unde se află sediul său administrativ.

Progresul este evident și în ceea ce privește investiția în echipamentele utilizate de către fotografii hotelieri. Investițiile în aparatura foto, consumabile, calculatoare și imprimante depășește, anual, pragul de 150.000 de euro.

Pe lângă toate acestea, compania a dezvoltat soft-uri proprii, atât pentru gestiionarea fotografiilor, pentru care s-a realizat un sistem intern de stocare și antipiratare – dar și pentru gestionarea eficientă a resursei umane – pentru care s-a creat o platformă internă pentru monitorizare și recrutare.

Planuri curajoase de viitor

Inițiatorii proiectului construiesc strategii îndrăznețe pentru anii următori. Reprezentanții Photohotel spun că, pe viitor, compania se va extinde și în alte continente ale lumii, cum ar fi America, Africa sau Asia.

De asemenea, Școala Photohotel, în care au participat până la momentul actual peste 600 de cursanți va fi digitalizată prin intermediul unui sistem de E-learning.

Dacă vrei să vizitezi cele mai râvnite destinații ale lumii, să beneficiezi de cazare gratuită, asigurare medicală și de petreceri sponsorizate de companie, dar și de multe alte facilități pe care nu ți le poate oferi un job convențional, hai în echipa PhotoHotel!

 

Te-ar putea interesa și: