Pachetul de referinţă cuprinde credite fiscale pentru maşinile electrice fabricate în America de Nord şi sprijină lanţurile de aprovizionare cu baterii din SUA. Dar, nu orice american se va califica pentru a obține un astfel de credit pentru o mașină electrică, scrie Reason.

Tesla, General Motors și Toyota au atins toate limitele

Un contribuabil american care vrea o mașină electrică poate solicita un credit fiscal nerambursabil de până la 7.500 dolari. Cu toate acestea, doar 200.000 de credite ar putea fi solicitate pentru fiecare producător de automobile. Tesla, General Motors și Toyota au atins toate limitele. IRA elimină plafonul producătorului și introduce un nou credit, de până la 4.000 dolari, pentru un vehicul electric folosit, care i-ar putea ajuta pe cei care nu vor să cumpere unul nou-nouț. Dar legea a stabilit și câteva condiții prealabile pe care trebuie să le îndeplinească un vehicul pentru a se califica.

Vehiculele au fost supuse unei cerințe de „asamblare finală”

Din august, vehiculele au fost supuse unei cerințe de „asamblare finală”, care spune că asamblarea finală a mașinii trebuie să se fi făcut în America de Nord. Această restricție este complicată, așa cum se poate vedea analizând lista de vehicule eligibile a Departamentului de Energie. Agenția recomandă cumpărătorilor să cerceteze mașinile după numărul de identificare a vehiculului (VIN) pentru a determina eligibilitatea. Aceste cerințe vor continua în 2023.

Nu sunt eligibile mașinile electrice care se vând cu amănuntul

Începând cu 1 ianuarie, persoanele care câștigă peste 150.000 dolari pe an sau gospodăriile care câștigă peste 300.000 dolari nu se vor mai califica pentru creditul fiscal pentru vehicule electrice. De asemenea, nu sunt eligibile mașinile electrice care se vând cu amănuntul pentru mai mult de 55.000 dolari, camioanele electrice și SUV-urile de peste 80.000 dolari. Potrivit Kelley Blue Book, prețul mediu pentru un vehicul electric este de peste 65.000 dolari.

40% din mineralele utilizate pentru asamblarea bateriei să provină tot din SUA

Conform IRA, creditul depinde și de materialele folosite pentru asamblarea bateriilor unui vehicul. Anumite minerale – în special litiu, cobalt, mangan, nichel și grafit – sunt esențiale pentru construirea bateriilor litiu-ion utilizate la vehiculele electrice. Începând din 2023, calificarea pentru jumătate din creditul de 7.500 dolari impune ca 40% din mineralele utilizate pentru asamblarea bateriei unui VE să provină din SUA sau dintr-o țară cu care America are un acord de liber schimb.

China controlează acum între 60 și 80% din mineralele esențiale

În decembrie, Departamentul Trezoreriei a suspendat necesarul de minerale, până în martie, când poate emite reguli finale. Legea cere ca, începând din 2024, nicio piesă a bateriei să nu poată fi obținută de la o „entitate străină ostilă”, cum ar fi Rusia sau China. Aceeași cerință se aplică mineralelor și în anul următor. China controlează acum între 60 și 80% din mineralele esențiale pentru vehicule electrice și produce mai mult de 75% din toate bateriile pentru VE. SUA importă mai mult de jumătate din fiecare dintre mineralele esențiale enumerate mai sus, inclusiv 100% din manganul și grafitul necesare și 76% din cobalt.