Compania europeană, care operează magazine sub mărcile Pepco, Poundland și Dealz, a declarat că a pierdut aproximativ 15,5 milioane de euro numerar ca urmare a atacului, informează HelpnetSecurity.

„În această etapă nu este clar dacă fondurile pot fi recuperate, deși Pepco depune eforturi prin partenerii săi bancari și cu ajutorul poliției. În această etapă, incidentul nu pare să fi implicat informații sau date despre clienți, furnizori sau colegi”, au anunțat oficialii companiei.

Un atac de tip phishing sau compromiterea e-mail-ului de de business

„Pe baza declarației companiei, se pare că a fost victima unui atac de inginerie socială, care a dus la transferul accidental de bani către escroci”, a declarat Irene Coyle, director de operațiuni la OSP Cyber ​​Academy.

„Acest tip de atac se numește compromiterea e-mail-ului de business (BEC). Este un tip de infracțiune cibernetică în care escrocul utilizează e-mailul pentru a păcăli pe cineva să trimită bani sau să divulge informații confidențiale despre firmă. Vinovatul se dă drept o persoană de încredere, apoi solicită plata unei facturi false sau date confidențiale pe care le poate utiliza într-o altă înșelătorie”, a explicat ea.

Disponibilitatea pe scară largă a instrumentelor IA ar putea face aceste atacuri mai ușor de executat și mai susceptibile de a ataca potențiale ținte, a remarcat ea. Practic, le permite escrocilor să livreze e-mailuri fără erori de ortografie, care oglindesc tonul corespondenței anterioare prin e-mail.

Sfaturi pentru potențialele victime

Potrivit Abnormal Security, atacatorii BEC au vizat organizațiile europene într-un ritm din ce în ce mai mare.

„Organizațiile trebuie să învețe din incidentul împotriva Pepco și să-și îmbunătățească apărarea împotriva atacurilor de tip phishing BEC, deoarece aceste atacuri le pot distruge afacerile”, a avertizat Irene Coyle.

Companiile trebuie să își formeze personalul în mod regulat. Angajații care lucrează în contabilitate și finanțe trebuie să fie conștienți de tehnicile pe care infractorii le folosesc pentru a-i păcăli și să fie în permanență în gardă pentru aceste tipuri de amenințări.

„De asemenea, este important să adoptăm procese care standardizează verificările plăților. Dacă sosește un e-mail care solicită un transfer urgent, verificați din nou valabilitatea acestuia. Poate întârzia plata cu câteva minute, dar este un preț foarte mic de plătit în comparație cu pierderile financiare pe care le-ar putea suporta o companie”, adaugă ea.

Pepco, logo
Pepco / SURSA FOTO: Dreamstime

Pepco închide mai multe magazine

Pepco, grupul de distribuție care deține mărcile PEPCO, Poundland și Dealz, a anunțat luna trecută că va părăsi piața din Austria, deoarece nu se așteaptă să obțină randamente adecvate în această piață, conform Reuters.

„Grupul a ajuns la concluzia că va înceta operaţiunile din Austria, deoarece nu prognozează că piaţa austriacă va ajunge la nivelul adecvat de profitabilitate pe care îl aşteaptă”, a informat compania într-un comunicat remis autorităţilor bursiere.

Grupul listat la Bursa de Valori de la Varșovia, care deține mărcile Dealz, Pepco și Poundland și care la sfârșitul anului trecut avea 4.832 de magazine, a intrat pe piața din Austria în septembrie 2021. În prezent operează 73 de magazine în această țară.

În toamna anului trecut, Pepco anunța că va încetini ritmul de deschidere a noi magazine pentru a se concentra pe restabilirea profitabilității, însă intenționează totuși să deschidă cel puțin 400 de magazine noi în exercițiul financiar 2023/24.

Părăsirea pieței din Austria va contribui la îmbunătățirea fluxului de numerar și a profitabilității pentru anul 2024, a apreciat grupul Pepco, adăugând că acest lucru îi va permite să se concentreze pe alte piețe unde poate obține profituri mai mari.

Pepco a subliniat că decizia referitoare la Austria nu va afecta strategia sa de creștere în Europa Occidentală și nici operațiunile sale din alte regiuni.