Mai mult, crede aceasta, zona euro ”nu a ieșit dintr-o zonă de incertitudine”, afectând la nivel global încrederea consumatorilor și consumul, astfel că investitorii vor fi în continuare precauți.

”În același timp, este important de subliniat că România este o piață foarte interesantă pentru industrie și există multe linii aeriene care își doresc să atragă trafic de aici. Din acest punct de vedere, piața este atractivă pentru noi investiții”, punctează Bahar Ahmet Birinci.

Cu o mențiune: Emirates nu operează în mod direct în România, astfel că planurile companiei vizează atragerea grupurilor de turiști din țara noastră pentru rețeaua de destinații a Emirates.

Referindu-se la cheltuielile pe care le are o operator aerian și, în context, Emirates, Bahar Ahmet Birinci explică faptul că, în anul fiscal 2012 – 2013, cheltuielile operaționale ale companiei au crescut ”într-un ritm ușor superior ritmului de creștere înregistrat de venituri” ca urmare a investițiilor într-o nouă flotă. Acest lucru a determinat, printre altele, cheltuieli mai mari cu amortizarea și leasingul operațional.

”Cheltuielile operaționale de 70,274 milioane AED (n.r. – Dirhamul Emiratelor Arabe, moneda locală) au crescut cu 16%, respectiv cu 9,800 milioane AED. În anul fiscal 2012-2013, prețul combustibilului s-a menținut la peste 127 de dolari barilul, astfel că cea mai mare cheltuială operațională a noastră a fost reprezentată de costurile cu combustibilul”, mai spune managerul Emirates pentru Turcia, România și Bulgaria. Anul trecut, aeronavele companiei au transporat peste 43 de milioane de pasageri.