La sfârşitul săptămânii trecute, în Piaţa Revoluţiei, lângă Ateneu, în prezenţa presei şi a invitaţilor săi, Dinu Patriciu a lansat oficial băcăniile mobile Mic.ro.
Pentru acest eveniment a fost creat un mic parc,  au fost aduşi copaci, flori, iarbă şi chiar o lună artificială. Pe margine au fost parcate băcăniile mobile, doar câteva din cele 12 disponibile momentan, cumpărate de la italienii de la Fiat.
“Aceste maşini reprezintă ideea câtorva manageri din fostul Rompetrol, născută într-o seară de vară pe o barcă, a declarat Patriciu, aprobat de Dan Ionescu, fost director operaţional al Rompetrol, în prezent CEO-ul al Mercadia Holland BV, cea care operează magazinele Mic.ro.
“Pe noi aventura asta ne pasionează şi încercăm să perfecţionăm afacerea în fiecare zi. Stăm multe vreme discutând conceptul, ce să  îi mai facem ca să mergă cât mai bine”, a mai spus Patriciu. 
“Mă stânjeneşte privirea uşor jenată, uşor ironică a celor care îmi vorbesc şi care au în cap numai faptul că am trecut de la o rafinărie la mici magazine. Asta înseamnă să nu faci adunări. În prezent, există 150 de magazine Mic.ro fixe, în 23 aprilie nu exista niciunul. În aprilie anul viitor vor depăşi 500, iar la finele anului 1.000, a spus Patriciu”, deranjat de faptul ca mulţi numesc magazinele chioşcuri.
În ceea ce priveşte magazinele mobile, acesta a spus “2.000 de astfel de vehicule la fiecare colţ de stradă vor însemna ceva pentru comunităţile locale.
“Sunt numai 12 în clipa asta, dar deja constituie o ameninţare pentru competiţie. Am aflat că Mercedesul unui propietar de băcănie bloca un Mic.ro mobil, ca să nu îi facă concurenţă. Probabil că vor trebui foarte multe Mercedes-uri şi Maserati în oraşul asta ca să le poata blocă pe toate. Veţi vedea din ce în ce mai multe pe străzi în următoarea perioadă” consideră Patriciu.
Cui se adresează bacăniile mobile
“50.000 de oameni intră în fiecare zi în cele 150 de magazine, iar Mic.ro mobilele nu le veţi vedea stând singure pe străzi”, a afirmat Patriciu.
Magazinele sunt dedicate cartierelor care nu dispun de reţele comerciale şi zonelor rurale din jurul Bucureştiului. Vineri a fost deschis primul Mic.ro în Ploieşti, iar numărul total al acestora va ajunge la 40 până la sfârşitul acestui an.
Alte magazine Mic.ro au mai fost deschise în  Săftica, Ciolpani, Tâncăbeşti, Ţigăneşti, Corbeanca, Snagov, BaloteŞti. “Oamenii vor cumpăra din aceste magazine deoarece preţurile sunt mai mici decât în supermaketuri”, a spus Patriciu.
Legat de costuri Patriciu a afirmat: “am depăşit punctul de break even (nivel la care cheltuielile sunt la acelaşi nivel cu veniturile) al întregii reţele. Sunt  magazine care vând de 2.000 de euro pe zi, altele de 1.000 de euro şi unele de 200-300 de euro pe zi. Media este de 730 de euro pe zi.
Investiţia în magazinele Mic.ro este de 250 de milioane de euro, iar Patriciu consideră că amortizează investiţia în 6-12 luni.
Magazinele sunt aprovizionate de la propria bază logistică
“Am auzit tot prin presă şi pe bloguri că noi luăm marfă de la Metro şi vindem în Mic.ro. Nu este aşa. Ne aprovizionam direct de la producători. Toată ideea acestui proiect este de a scurta lanţul logistic de a scurt-circuita intermediarii” a conchis Patriciu.
În privinţa băcăniilor mobile, acestea sunt fixe ca poziţionare şi vor fi în acelaşi loc în fiecare zi între orele 7.00-23.00. Se numesc mobile deoarece merg singure să se aprovizioneze.
“Avem o platformă de aprovizionare în Bolintin şi construim una în Pantelimon. Vom investi 7 milioane de euro pentru platforma din Pantelimon”, a declarat Dan Ionescu, CEO, Mercadia Holland BV.
Numărul angajaţilor va ajunge la 15.000 de persoane
Într-un magazin Mic.ro lucrează 4 oameni, iar salariul mediu al unui angajat în magazinele sale este de peste 250 de euro, net. “Avem 1.000 de angajaţi doar în sistemul Mic.ro dacă socotim şi cele 40 de hipermarketuri  sunt mai mulţi  şi vor ajunge către 15.000”, a spus Patriciu.
În august, compania Mercadia Holland, controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu, a achiziţionat operatorul reţelei de magazine de discount miniMax Discount. Până la preluarea de către Mercadia, acţionariatul miniMax a fost alcătuit din grupul austriac Real4You şi două persoane fizice, Rainer Exel şi Andreas Kämpf.
Grupul Mercadia Holland BV deţine pachetele majoritare ale companiilor Mic.ro Retail, Bet Cafe Arena şi iLearn. Mic.ro Retail şi-a început activitatea pe piaţa românească de retail în aprilie, prin lansarea unei reţele de magazine de proximitate.