La o solicitare capital.ro, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ne-au comunicat că varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă (32,5 kilometri) are prevăzut ca termen de deschidere a traficului luna octombrie 2012, cu patru luni mai devreme decât termenul de finalizare a lucrărilor prevăzut în contractul încheiat cu constructorul.

Un alt doilea proiect este primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj, cu o lungime de 9,5 km, la care lucrările sunt în curs de finalizare. De mai bine de două luni de zile patronul companiilor Spedition UMB şi Tehnostrade se laudă că a terminat lucrările, însă inaugurarea efectivă se amână de la o săptămâna la alta. Cel mai probabil în următoarele două săptămâni urmează să fie deschis traficul şi pe acest tronson, care avea termen de finalizare, conform contractului încheiat în 2011, luna aprilie 2013.

Astfel, dacă adăugăm cei 42 de kilometri (32,5 km, Deva-Orăştie, şi pe cei 9,5 km, primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj), România va ajunge la aproape 550 km de autostradă, având în vedere că astăzi ţara noastră deţine 506,13 kilometri de autostradă.