"În şedinţa de astăzi (joi – n.r.) a Comitetului de reglementare am hotărât să aprobăm standarde de performanţă pentru activitatea de distribuţie a gazelor naturale şi de transport a gazelor naturale astfel încât, dacă nu se răspunde unui solicitant la o sesizare, la o reclamaţie în termenul stabilit de către noi, însemnând 15 zile, 30 de zile sau 60 de zile, în funcţie de solicitare, atunci operatorul de distribuţie sau transport este obligat să plătească o compensaţie în bani solicitantului. Aceste compensaţii variază de la un nivel de 50 de lei, cu o suprataxare de 5 lei, pentru fiecare zi de întârziere, până la câteva mii de lei în cazul operatorului de transport", a declarat Niculae Havrileţ, prezent la cea de-a 25-a ediţie a Conferinţelor Focus Energetic.

Havrileţ a preciat că, în acest moment, sunt în medie 300.000 de reclamaţii şi sesizări de la consumatorii casnici şi din acest motiv a solicitat un standard de performanţă obligatoriu de îndeplinit de operatorii de distribuţie. De asemenea, Havrileţ a spus că are în vedere introducerea standardului şi pentru operatorii din sectorul energiei electrice.

SURSA: Agerpres