Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Oferte pe bandă rulantă pentru hotelul celebrităţilor

Autor: | | 1 Comentarii | 284 Vizualizari

Carol Parc Hotel din Capitală, cunoscut drept hotelul celebrităţilor, singura unitate de cazare din România inclusă în catalogul „Hot List“ al revistei Conde Nast Traveler, a fost scos la vânzare. Proprietarul, omul de afaceri Adrian Petre (foto), a refuzat deja o ofertă de 16 milioane de euro. Scoaterea la vånzare a hotelului exclusivist, încă din luna martie a acestui an, a fost o surpriză pentru agenţiile imobiliare. Adrian Petre, proprietarul hotelului, afirmă

Carol Parc Hotel din Capitală, cunoscut drept hotelul celebrităţilor, singura unitate de cazare din România inclusă în catalogul „Hot List“ al revistei Conde Nast Traveler, a fost scos la vânzare. Proprietarul, omul de afaceri Adrian Petre (foto), a refuzat deja o ofertă de 16 milioane de euro.

Scoaterea la vånzare a hotelului exclusivist, încă din luna martie a acestui an, a fost o surpriză pentru agenţiile imobiliare. Adrian Petre, proprietarul hotelului, afirmă că, deocamdată, nu vinde nimic, „pentru că nu am o ofertă concretă“ şi că anunţul de vånzare a fost, de fapt, un test pentru a-şi evalua unitatea. O expertiză bancară a evaluat hotelul la  puţin peste nouă milioane de euro, în timp ce o alta i-a calculat valoarea de piaţă la 14-15 milioane de euro. „Însă nici una din expertize nu a luat în calcul dotările hotelului, mobilierul, candelabrul etc. Acestea valorează aproximativ patru-cinci milioane de euro“, declară pentru Capital Adrian Petre.

Carol Parc Hotel (cinci stele) este unica unitate de tipul small luxury hotel din Romånia. Amplasat în apropierea parcului Carol, hotelul are 19 camere şi a fost deschis în septembrie 2007 în urma unei investiţii de şase milioane de euro. Clădirea a aparţinut arhitectului Suter, un apropiat al regelui Carol I. Prin 1940, imobilul a fost cumpărat de un bancher care l-a făcut cadou amantei. Aceasta n-a avut însă prea mult timp să se bucure de confortul oferit de imobil, întrucåt acesta a fost naţionalizat de către comuniştii veniţi la putere şi transformat în sediu al Partidului şi chiar într-un centru de coordonare a operaţiunilor locale ale serviciilor secrete sovietice (KGB). După ce a trecut prin mai multe måini, în 2002, clădirea a fost retrocedată proprietarilor de drept, care l-au våndut lui Adrian Petre. Intenţia iniţială a acestuia a fost să transforme imobilul în reşedinţă de familie. Lucrările de renovare au fost realizate inclusiv cu muncitori străini din Italia, Austria şi Polonia, iar la finalizarea lor s-a luat decizia transformării lui într-o unitate de cazare de lux.

Hotelul şi-a cåştigat rapid notorietatea pe piaţa bucureşteană, ceea ce a fost de natură să atragă şi oferte de cumpărare. Surse din cadrul agenţiilor imobiliare susţin că, iniţial, proprietarul ar fi fost dispus să våndă pentru suma de 13-14 milioane de euro. „Pe internet, hotelul este prezentat ca o vilă“, spune un reprezentant al Coldwell Banker. Într-adevăr, în portofoliul agenţiei Stoimpact, unitatea figurează la secţiunea case/vile la un preţ de vånzare de 15,5 milioane de euro. Contactat de revista Capital, agentul imobiliar care se ocupă de Carol Parc a spus că acesta a fost scos la vånzare la o lună de la deschidere.

Patru propuneri refuzate sec

131-21085-30_adrianpetre_43_cc.jpg„A fost o încercare de vånzare, anul trecut, dar nu s-a finalizat“, a spus acesta, care a adăugat că de achiziţie s-ar fi arătat interesat un grup de firme. Adrian Petre spune însă că oferta primită „a fost mult prea mică şi nu am acceptat-o“, menţionånd şi suma care i s-a oferit: 12 milioane de euro. O altă ofertă a venit din partea unui lanţ hotelier din New York, dar nici aceasta nu l-a încåntat pe omul de afaceri. Şi a mai fost o a treia ofertă, din partea unui om de afaceri din Bucureşti, care i-a pus pe masă 16 milioane de euro. Şi acesta a fost refuzat. „A venit hotăråt să cumpere hotelul, a vorbit cu multă lume pe aici. Nu i-am spus nici că i-l vånd, nici că nu-l dau. Am avut o singură discuţie şi de atunci nu am mai discutat nimic cu el“, spune Adrian Petre. În fine, a patra ofertă a valorat 14 milioane de euro şi a aparţinut „unui proprietar de hoteluri de trei stele“. „M-am gåndit serios la această ofertă, dar conceptul lor nu coincidea cu al nostru, aşa că am refuzat-o. Totul este de vånzare, dar, dacă o voi face, voi vinde cuiva care va duce mai departe acest concept, aşa cum l-am creat“, conchide el.

Oferta de vånzare a hotelului a ajuns şi pe masa lui Gică Popescu, unul dintre jucătorii importanţi pe piaţa imobiliară, căruia i s-a prezentat hotelul în urmă cu cåteva luni. „Am fost contactat de cineva care mi-a propus să cumpăr unitatea, dar pe mine nu m-a interesat“, îşi aminteşte fostul fotbalist.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.