O nouă plajă va apărea în sudul litoralului românesc. Turiștii vor beneficia de ea în 2023

Plaja actuală din localitatea Agigea este mai mult o fâșie de nisip, motiv pentru care autoritățile au decis să o extindă cu 100 de metri în larg, pe o lungime de 1.200 de metri liniar.

Lucrările vor începe în primăvara acestui an și vor fi realizate de Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral.

Localnicii sunt încântați de proiect

Locuitorii din zonă văd cu ochi buni noul proiect de la Agigea și spun că era mare nevoie de o nouă plajă, având în vedere că zona este în continuă dezvoltare. Ba mai mult, cherhanalele de pe malul mării îi atrag pe turiști atât în sezon, cât și în extrasezon, spun localnicii.

Mai mult decât atât, în zonă se va planta și primul recif artificial pentru o specie de moluscă din Marea Mediterană. Aceasta poartă numele de Pholas Dactylus și sapă în calcar pentru a preveni eroziunea costieră.

Tichetele de vacanță au crescut turismul intern

Măsura este una binevenită pentru turismul intern, dar și pentru turiști, în condițiile în care tichetele au contribuit semnificativ la dezvoltarea industriei. Potrivit unui sondaj de opinie realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro, 21% dintre respondenți au declarat că nu au mers în vacanță în România înainte de a primi aceste vouchere, în timp 42% dintre respondenți au declarat că au călătorit atât în România, cât și în afara țării înainte de acordarea acestor stimulente din partea statului.

„Ca urmare a pandemiei și a restricțiilor de circulație internațională, turismul din România a crescut semnificativ, țara noastră a devenit principala destinație de vacanță pentru români. Iar acordarea acestor tichete nu a făcut decât stimuleze și mai mult entuziasmul lor pentru locurile din România. Voucherele de vacanță au avut un rol important pentru industrie, pe de o parte, și pentru turiști, pe de altă parte. Au facilitat mai multe rezervări, mai ales că aproape toate unitățile de cazare acceptă acum și plata cu vouchere de vacanță, și au ajutat turiștii să călătorească mai des în România. Pe scurt, tichetele au fost cea mai bună investiție în turismul intern”, a declarat Rigo Ferenc, CEO Travelminit.ro.