Prezentat drept un eveniment major pentru industria auto românească, SAB&A 2015 a rămas în același stadiu de târg autohton adăpostit într-un spațiu complet inadecvat și atât de bătrân încât betonul din curtea Romaero s-a transformat în pietriș, iar tabla halelor în imenși pereți de rugină susținuți parcă doar de vopseaua verde, și ea scorojită.

Conform organizatorilor, Salonul Auto Bucuresti & Accesorii reprezintă „elementul de referință al pieței auto românesti, evenimentul în cadrul căruia sunt prezentate ultimele noutăți si premiere dedicate segmentului auto și al accesoriilor, eforturile depuse cuantificându-se în participarea a102 companii expozante și peste 58.000 vizitatori la ediția din anul 2014. SAB & Accesorii este un eveniment sustinut de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) si Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM)”.

Susținerea despre care vorbesc însă organizatorii nu s-a manifestat, cel puțin în prima zi a evenimentului, decât prin prezența la deschidere a doi membri ai acestor entități: Constantin Stroe, președinte ACAROM și membru al Consiliului Director al APIA și Cristian Milea, directorul reprezentanței Opel în România. Mai mult decât atât, reprezentate la nivel de dealeri, majoritatea mărcilor expozante au standuri cât se poate de ascete. Puțini sunt cei care au reușit să creeze o atmosferă specifică unor evenimente similare. Și nu comparăm aici SAB&A cu saloane auto precum cele de la Geneva sau Frankfurt, ci cu „umile” expoziții dedicate nunților sau chiar recoltei agricole de pe la noi. Se pare că, în timp ce comercianții de rochii de mireasă,costume de mire sau producătorii agricoli își permit să cheltuiască mai mult pentru a își prezenta marfa așa cum trebuie, comercianții de mașini ăși drămuiesc banii cu țârâita. Sau să fie vorba de respectul pentru potențialul client? Culmea, unul plătitor pentru că accesul la SAB&A costă 25 de lei. Și,dacă aveți pretenția de a pătrunde cu mașina în parcare, trebuie achitați alți 10 lei.

Lăsând deoparte deficiențele organizatorice – repetate însă an de an – să spunem că viziatorii pot găsi la Romaero Băneasa în prerioada 1 – 11 octombrie autoturisme, autoutilitare, vehicule specializate, piese de schimb și accesorii ale unor mărci precum Adria, BMW, Citroën, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota și Volvo.