Așteptările pe care Domino’s Pizza Inc le avea în Italia nu au fost una cu realitatea. Potrivit Bloomberg, grupul american, care este totodată și lider mondial în livrările de pizza a decis să se retragă de pe piața din Italia.

Sursa citată arată că italienii au preferat pizza din restaurantele locale în defavoarea versiunii americane a produsului, iar acest lucru s-a resimțit și în rândul profitului.

La șapte ani distanță după ce Domino’s Pizza Inc și-a demarat operațiunile în Italia, ultima dintre cele 29 de sucursale ale grupului american a fost închisă. Menționăm faptul că gigantul american s-a împrumutat masiv astfel încât să își ducă la bun sfârșit planurile sale care prevedeau deschiderea a 880 de restaurante.

Domino’s Pizza se retrage de pe piața din Italia

Ce nu a luat în calcul însă liderul mondial în livrările de pizza a fost că în Italia e existat o competiție acerbă din partea restaurantelor locale, care odată cu pandemia de coronavirus și-au extins și ele serviciile de livrări.

În final, Domino’s Pizza Inc a fost nevoită să solicite protecţie faţă de creditori după ce a rămas fără lichidităţi şi a rămas în urma cu plata datoriilor.

Amintim faptul că în primă fază, lanțul american a intrat pe piața din Italia în anul 2015, prin intermediul unui acord de franciză cu ePizza SpA. Planul era atunci ca grupul american să se diferenţieze prin faptul că oferea un serviciu naţional de livrări precum şi prin toping-uri specifice americane, precum ananasul.

Producătorii tradiționali de pizza din Italia însă și-au extins și ei serviciile de livrări și de asemenea, au reușit să rămână în topul preferințelor clienților, mai arată Bloomberg. 

Nivelul concurenței pe piața livrării de mâncare din Italia a afectat masiv Domino’s Pizza

O reacție în acest sens a venit din partea ePizza, care a confirmat că nivelul concurenței pe piața livrării de mâncare a crescut semnificativ în ultimii ani de zile.

„Atribuim acest rezultat creşterii semnificative a nivelului concurenţei pe piaţa livrării de mâncare, în condiţiile în care atât lanţurile organizate şi restaurantele de familie au început să livreze mâncare”, a informat ePizza într-un raport către investitori.

Menționăm faptul că operațiunile din Italia ale companiei Domino’s Pizza au fost deja reduse, însă de abia din 29 iulie, gigantul american a oprit și livrările de pe pagina sa de internet.

Închiderea ultimelor locații din Italia însă a fost o lovitură puternică pentru foarte mulți dintre clienți, care au început să comenteze pe rețelele de socializare cu privire la comenzile şi apelurile lor, la care nu au primit niciun răspuns din partea restaurantului.