Tarom, la un pas de a intra în faliment. Soluția care poate salva compania națională. Sorin Grindeanu a explicat tot

Ministrul Transporturilor spune că situația economică a companiei de stat Tarom nu este una fericită. Din acest motiv, este nevoie de un plan de necesare care, dacă nu va fi pus în aplicare, va duce la falimentarea companiei de transport aerian.

În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc la Neptun, Sorin Grindeanu a declarat că statul român a ajuns la un consens cu Comisia Europeană cu privire la un plan care ar putea duce la salvarea acestei companii.

„Situaţia economică a Tarom nu e una fericită. Dar, statul român, în speţă Ministerul Transporturilor, a agreat împreună cu Comisia Europeană un plan, ca să avem o şansă să salvăm compania noastră naţională de transport aerian, Tarom. Trebuie să punem în aplicare acest plan pe care, conducerea Tarom, indiferent care e ea, trebuie să-l urmărească pas cu pas”, a declarat ministrul Transporturilor.

Există discrepanțe mari în ceea ce privește salarizarea în cadrul Tarom

Ministrul Sorin Grindeanu a mai precizat că există diferențe uriașe în ceea ce privește salarizarea în interiorul acestei companii.

„Eu spun că, în acest moment, există discrepanţe majore de salarizare în interiorul Tarom. Există categorii în interiorul Tarom de personal angajat care este la nivelul de salarizare al unor companii care se află pe profit şi mari companii internaţionale. Dar, totodată, există un procentaj foarte mare din angajaţii Tarom care se află la salariul minim pe economie. M-aş fi aşteptat în primul rând (…) să discutăm despre acea categorie, nu cu mine, cu cei care se află la conducerea Tarom”, mai spune Sorin Grindeanu.

Tarom riscă să intre în faliment

Nu în ultimul rând, ministrul a mai precizat că orice abatere de la acest plan poate duce la intrarea în faliment a companiei Tarom, subliniind că singurele companii naționale de transport aerian care mai există sunt în România și în Polonia.

„Vreau să subliniez că orice abatere de la acest plan agreat cu Comisia Europeană în mod sigur ne va duce într-un scenariu asemănător cu al altor ţări din regiunea noastră şi nu numai. Dacă ne uităm în jurul României, singurele companii de transport aerian naţionale care au rămas pe piaţă sunt Tarom şi Lot-ul polonez. În rest, toate au fost închise, toate sunt falimentare. (…) Şi aş face un apel la înţelepciune la toată lumea. Nimeni nu vrea să intre în acel scenariu pesimist pentru compania Tarom”, a mai spus acesta.