Impulsionați de dorința de a aduce în București o parte din mâncarea autentică românească, așa cum este aceasta în Maramureș sau Bucovina, soții Oprea au investit 15.000 de euro în „Băcănia cu suflet“ sau „Donia“, cum se mai numeşte mica afacere de familie, lansată în decembrie 2011.

“La noi nu se găsesc înlocuitori de mâncare și băutură, ci produse naturale, autentice, al căror gust poate nici nu este cunoscut de multe persoane. Întrucât ne pasă de sănătatea noastră și a clienților noștri, am ales să avem la vânzare numai preparate tradiționale, atestate, de la gospodării sau mici producători locali”, a declarat Liviu Oprea, manager Băcănia cu suflet.

Printre cel mai bine vândute produse în cadrul băcăniei, Oprea menționează mezelurile (pastramele de rață, gâscă și crap, rulada de iepure sau vită etc.), brânzeturile maturate sau cașurile de capră cu diverse adaosuri, precum mărarul sau prazul, și vinurile de la Crama Oprișor, Casa Isărescu, ale Aureliei Vișinescu, Davino de la Dealu Mare etc. Unul dintre vinurile inedite care se regăsesc la Băcănia cu suflet este cel de la Mânăstirea Jercălăi de la Urlați (Via Domnului).

“În general, oamenii sunt curioși și atrași de noutate, de inedit. Produsele pe care le aleg în alimentație nu fac excepție de la această regulă și, tocmai de aceea, căutăm să avem mereu în oferta băcăniei produse noi, dar care să păstreze aceleași standarde de calitate cu care ne-am obișnuit clienții”, a explicat Liviu Oprea.

Referitor la cine trece pragul Băcăniei cu suflet, acesta a adăugat că un sfert sunt clienți companii, în timp ce restul persoane fizice; valoarea medie a bonului de cumpărături este de 35 de lei.

Mai departe, în 2014, antreprenorul îşi propune să utilizeze o bucătărie proprie, unde să producă prăjituri și plăcinte de casă, dar și cozonaci, şi mai târziu să se extindă pe plan local cu mai multe băcănii.

Te-ar putea interesa și: