Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Internațional

O companie prezentă și în România, acuzată de "trădare" în Franţa

Autor: | | 0 Comentarii | 1019 Vizualizari

Constructorul auto american Ford a anunţat joi că a respins oferta de preluare venită de la Punch Powerglide pentru uzina sa de la Blanquefort (Gironde), optând în schimb să oprească producţia la această facilitate unde lucrează 850 de salariaţi, spre nemulţumirea oficialilor francezi.

În toamna acestui an, Guvernul francez şi-a exprimat optimismul că această uzină din sud-vestul Franţei precum şi locurile de muncă ale celor 850 de angajaţi vor fi salvate, însă joi Ford a informat consiliul de întreprindere că a respins oferta de preluare venită de la producătorul de sisteme de transmisie Punch Powerglide. 

"Planul prezentat de cumpărătorul potenţial prezintă riscuri semnificative. Nu credem că planurile cumpărătorului potenţial oferă nivelul de securitate şi de protecţie, sau limitează riscurile privitoare la posibilele pierderi viitoare de locuri de muncă, pe care ni le dorim pentru salariaţi", a informat Ford. Constructorul american a adăugat că intenţionează să pună capăt producţiei la Blanquefort în luna august 2019 şi că a prezentat un plan social complet pentru angajaţii acestei uzine. 

Locurile de muncă pierdute la uzina de la Blanquefort vor fi o lovitură pentru preşedintele Emmanuel Macron, în condiţiile în care vin într-un moment în care există proteste de stradă cu privire la planurile lui Macron de liberalizare a economiei, inclusiv prin flexibilizarea legislaţiei muncii. 

Imediat după ce Ford a anunţat că a respins oferta de preluare pentru uzina de la Blanquefort, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire a acuzat constructorul american de "trădare" şi i-a solicitat să revină asupra deciziei sale. 

"Sunt revoltat de această decizie a cărei singură justificare pentru Ford este să crească cotaţia acţiunilor sale la bursă. Vreau să cer în mod solemn Ford să revină asupra deciziei şi să accepte oferta de preluare venită de la Punch pentru a garanta viitorul uzinei de la Blanquefort", a declarat Bruno Le Maire în Senat. 

Uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, funcţionează din 1972. La rândul său, firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto, a preluat deja o fostă uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze. 

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport. AGERPRES

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!