Potrivit statisticii, la 31 decembrie 2015, din cei 7,08 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost, aproape 4,6 milioane (65%) erau abonaţi prin reţele de cablu, 2,4 milioane abonaţi (34%) prin reţele satelit (DTH) şi 80.000 abonaţi (1%) prin tehnologie IP (IPTV).

Din cei 4,6 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie prin reţele de cablu, 1,9 milioane beneficiau de servicii în format digital, în creştere cu aproape 10% faţă de finele anului 2014, ceea ce înseamnă că rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de cablu digital a ajuns la 25%.

În plus, din totalul celor 7,08 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, aproximativ 60% sunt abonaţi din mediul urban, iar restul de 40% sunt abonaţi din mediul rural. Majoritatea abonaţilor din mediul urban (81%) beneficiau de servicii prin cablu, 17% prin satelit de tip DTH, respectiv 2% prin tehnologie IP.

Pe de altă parte, în mediul rural, cei mai mulţi dintre abonaţi, în procent de 60%, recepţionau programele TV prin intermediul reţelelor satelit de tip DTH, aproape 40% prin reţele de cablu, procentul abonaţilor prin tehnologie IP fiind puţin semnificativ (0,2%).

Din punctul de vedere al modului de recepţionare a programelor TV, numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor media în format digital continuă să crească, atingând valoarea de 4,4 milioane din totalul de 7 milioane de abonaţi, înregistrând o creştere anuală de 7%.

În funcţie de suportul folosit, aproximativ 55% dintre abonaţi recepţionau programe TV în format digital prin intermediul reţelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 43% accesau aceste programe prin reţele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).

La nivel general, rata de penetrare a serviciilor audiovizuale la nivel de gospodării a depăşit nivelul de 94%, conform datelor raportate de furnizori către ANCOM.

Raportul integrat de date statistice privind piaţa de comunicaţii electronice din România pentru anul 2015 a fost realizat de ANCOM pe baza datelor raportate de către furnizorii activi de servicii de comunicaţii electronice care au desfăşurat activităţi comerciale în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2015.

SURSA: Agerpres