În anul 2022, România avea circa 12.000 de maşini electrice pe şosele

Europarlamentarul Gheorghe Falcă afirmă că va trebui să se investească rapid în domeniul mașinilor electrice. Acesta a mai precizat că problema staţiilor de încărcare ar trebui să se rezolve.

„Va trebui să investim masiv şi pentru a crea infrastructura pentru maşinile electrice. Putem spune că România a prezentat o mare surpriză pentru anul 2022.

S-a dublat numărul de maşini electrice în ţara noastră. Aveam în 2022, un număr de 12.000 de maşini electrice, ceea ce înseamnă o direcţie foarte bună pe care românii au luat-o în seamă şi sunt sigur că acest ritm va merge mai departe.

De obicei, aceste maşini sunt luate pentru zona urbană, unde eficienţa lor este maximă, încărcarea este pe timp de noapte.

Am avut discuţii despre staţiile de încărcare, câte punem. Dar direcţia este aceasta şi vrem să avem o Europă verde, curată.

Şi atunci am convenit să avem minim 15% din locurile de parcare cu staţii de încărcare. Şi în momentul în care vom avea centre comerciale noi, puteam să ridicăm această cifra la 25%”, a spus europarlamentarul Gheorghe Falcă, sâmbătă, la emisiunea Be EU, de la Antena 3 CNN.

Există un risc în ceea ce priveşte maşinile electrice, mai precis cele cumpărate la mâna a doua

Atunci când achiziționezi mașini electrice există și riscuri de care foarte puţină lume ştie. Iată cu ce date surprinzătoare au venit experţii auto.

De multe ori, lipsa de transparenţă de pe piaţa autovehiculelor second-hand poate face cumpărarea unei maşini la mâna a doua o experienţă extrem de frustrantă. Tot mai multe persoane preferă acum maşinile electrice, însă nici ele nu sunt lipsite de riscuri, atunci când vine vorba despre achiziţia unui model rulat.

Mulţi şoferi trec la mașinile electrice pentru a reduce emisiile de carbon, costurile de funcționare și pe cele de întreținere, însă un studiu realizat de carVertical arată că vehiculele electrice sunt și ele predispuse la diverse escrocherii, inclusiv cele care presupun fraudarea odometrelor.

5,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi

Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină. De fapt, odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi.

Potrivit carVertical, companie care pune la dispoziție istoricul auto, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate.

Acest lucru sugerează că cumpărătorii de vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.