Aflat la a treia generaţie, Hyundai i20 marchează reinnoirea completă a gamei, toate modelele Hyundai comercializate în Europa fiind relansate în ultimii cinci ani.

Construit pe o platforma nouă, ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm. Lider în segment în privinţa spaţiului interior – 1.892 mm spaţiu pentru picioare faţa / spate, noul model i20 este un veritabil vehicul cu cinci locuri.

Caroseria este cu 40 mm mai lungă (4.035 mm) si cu 16 mm mai joasă (1.474 mm). Noul model este cu 24 mm mai lat (1.734 mm), ceea ce îl poziţionează printre cele mai late din clasa sa.

În comparaţie cu predecesorul său, ocupanţii locurilor din faţă beneficiază de un spaţiu la cap superior cu 33 mm (1.038 mm), un spaţiu pentru picioare sporit (+24 mm, ajungând la 1.098 mm), 6 mm în plus la şolduri (1.301 mm) şi 15 mm suplimentari la spaţiul pentru umeri (1.365 mm). În partea din spate, spaţiul pentru cap este de 978 mm, spaţiul pentru picioare de 794 mm şi pentru umeri de 1.350 mm, ceea ce permite unui număr de trei adulţi să călătorească confortabil.

Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 10%, noul model devenind astfel liderul clasei sale cu 326 de litri (faţă de 295 litri modelul anterior), cu spătarul banchetei din spate în poziţie verticală. Atunci când bancheta din spate este complet rabată, volumul portbagajului ajunge la 1.042 litri – ideal pentru cei care transportă bagaje de mari dimensiuni. În plus, podeaua retractabilă poate fi coborâtă sau urcată pentru a ascunde bagaje sau a crea spaţii suplimentare de depozitare.

Noua generaţie i20 dispune de tehnologii care nu se regăsesc în echiparea altor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System – LDWS). Fiecare nou model este echipat în standard atât cu sistem de management al stabilităţii vehiculului (Vehicle Stability Management – VSM), cât şi cu program electronic de stabilitate (Electronic Stability Program – ESP), care acţionează împreuna pentru a reduce patinarea şi derapajul roţilor şi pierderea controlului autovehiculului în conditii de aderenţă redusă.

Noul i20 a fost dotat, pentru prima dată, cu sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (Hill Start Assist Control – HAC), precum şi cu sistem de monitorizare a presiunii aerului în pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems – TPMS).

i20 include: şase airbag-uri (airbag conducător auto, pasager, airbag-uri laterale şi cortină); închidere centralizată cu telecomandă; computer de bord; aer condiţionat şi radio compatibil MP3.

Noul Hyundai i20 este disponibil pe piaţa locală cu două motorizări, care respectă normele de poluare Euro 6 privind emisiile de noxe. Cumpărătorii care preferă propulsoarele pe benzina pot opta pentru cunoscutul 1,25 litri „Kappa” cu patru cilindri, care dezvoltă 84 CP, disponibil în două variante de echipare: Comfort şi Highway. Aceasta versiune oferă un consum mixt de combustibil de 5.1 l / 100 km, ceea ce echivalează cu emisii de CO2 de 119 g / km. Motorul diesel „U-II” de 1,1 litri cu trei cilindri dezvolta 75 CP. Pentru a creşte performanţa, greutatea de baza a acestuia a fost redusă faţa de modelul precedent cu 14 kg, rezultând un consum mixt de 3,8 l / 100 km şi emisii de CO2 de 99 g / km.

Preţurile pentru noul Hyundai i20 în România pornesc de la 8.653 euro + TVA (10.730 euro cu TVA inclus).

Te-ar putea interesa și: