Numit în luna august ca șef al ANPC, Horia Miron Constantinescu vrea ca angajaţii de la Protecţia Consumatorului să arate impecabil, mai ales când merg pe teren pentru a vedea calitatea produselor sau serviciilor oferite românilor.
„Angajații trebuie să aibă o ţinută decentă, de birou, într-o manieră care arată demnitate şi respect faţă de instituţie şi cetăţean, curată şi, de asemenea, să aibă un comportament cuviincios”, precizează ordinul.
Astfel, în cazul bărbaţilor, ţinuta va fi alcătuită obligatoriu din cămaşă, cu mânecă lungă, simplă, clasică, de culoare alb, albastru, bej, bleumarin, negru pantaloni uni care trebuie să fie drepţi, fără tăieturi, fermoare, imprimeuri. Încălţămintea va fi alcătuită din pantofi uni, sunt excluse articolele de încălţăminte în stil sport (tenişi, bascheţi, adidaşi) şi sandalele. Haina de toamnă/iarnă nu va conţine accesorii extravagante, în exces, fiind una clasică. Bărbaţilor le este exclusă purtarea accesoriilor, bijuteriilor, se acceptă doar verigheta. Aspectul facial şi capilar trebuie să fie îngrijit, decent, fiind interzis bărbaţilor purtarea părului şi a bărbii de o lungime peste medie, se arată în ordin.
Pentru femei, ţinută va fi alcătuită din rochii, fără tăieturi, fermoare, imprimeuri excesive, să fie clasice, decente sau costum din două piese, cu fustă sau pantalon, (lungimea fustei imediat deasupra genunchilor, limita de decenţă), cămaşă, bluză, fără decolteuri, fără paiete sau sclipici, haine mulate. Se interzice purtarea bijuteriilor în exces, extravagante, opulente, ostentative, păstrând o limită de decenţă. Se interzice machiajul strident, aspectul facial şi capilar trebuie să fie îngrijit, decent, stabileşte ordinul.
De asemenea, sunt interzişi pantalonii scurţi, tăiaţi sau colanţii, sandalele gen papuci de plajă, pălăriile sau şepcile, cămăşile ieşite din pantaloni sau descheiate, hainele mulate indecent, îmbrăcămintea indicând afilierea la o bandă sau alte obiecte de îmbrăcăminte cu caracter ofensator, vulgar, rasist, sexist, obscen, haine cu desene sau cuvinte sugestive, sloganuri sau imagini, inclusiv creaturi groteşti, articolele de îmbrăcăminte sfâşiate, murdare şi zdrenţăroase, articolele de îmbrăcăminte provocatoare sau purtate provocator.
Nu este clar ce anume a determinat această măsură a șefului ANPC mai ales că ținuta sau aspectul nu a fost niciodată una din criticile consumatorilor la adresa ANPC ci mai degrabă lipsa de reacție la anumite sesizări.

Citește și:





Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.