România se împânzeşte de autostrăzi! Promisiunea făcută de şeful CNAIR

Recent, România a depăşit borna de 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres. Ce urmează în anii viitori? Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat planurile.

Aşadar, în următorii cinci ani, România va ajunge de la 1.000 la 1.750 de kilometri de şosea de mare viteză.

Este vorba despre proiecte aflate deja în proiectare şi execuţie, a explicat şeful CNAIR.

„Pot să vă spun că în momentul de față – astăzi, dacă vorbim -, avem aproximativ 750 km de drumuri de mare viteză în execuție, în proiectare și execuție, adică cu contracte semnate, 750 km care vor fi livrați în perioada următoare.

În principiu, în 2028 ar trebui să închidem toți acești 750 km”, a declarat Cristian Pistol pentru Gândul.

Alţi 2.000 de kilometri, la nivel de studiu de fezabilitate

Mai mult, pe lângă aceşti 750 km, în România mai sunt în pregătire încă 2.000 km. Este vorba despre proiecte aflate la nivel de studiu de fezabilitate.

„În momentul de față avem în pregătire, în faza de studii de fezabilitate, încă aproximativ 2.000 km, deci premizele eu zic că sunt unele consistente și nu vorbim doar de niște planuri abstracte.

Vorbim de documentație tehnico-economice care se aprobă, pe care Guvernul și le însușește prin aprobarea indicatorilor și care urmează, așa cum ne-am învățat, se intră în perioada următoare la proiectare și execuție”, a indicat directorul general al CNAIR.

Cristian Pistol a detaliat şi care sunt câteva dintre proiectele viitoare ale companiei pe care o conduce, incluse în aceşti 2.000 km.

Sunt multe şosele pe care milioane de şoferi le aşteaptă de ani de zile şi care vor schimba radical faţa României.

„Vorbim de Brăila – Focșani, Brăila – Buzău, vorbim de Tulcea – Brăila, vorbim de Tulcea – Constanța, alternativa Techirghiol, vorbim de Craiova – Târgu Jiu, vorbim de Craiova – Lugoj, vorbim de București – Alexandria.

Vorbim de multe alte proiecte, poate pe care nu le-am menționat acuma și care se află în diferite faze de elaborare a documentațiilor”, a mai declarat Cristian Pistol.

Cum stau lucrurile pe Autostrada Moldovei?

El a mai vorbit şi despre una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România: A7 – Autostrada Moldovei.

Patru loturi din A7, finanțate prin PNRR, vor fi date în trafic până la finalul anului viitor, promite Cristian Pistol. Două dintre aceste loturi sunt construite de UMB, pe segmentul Buzău-Focșani.

Alte două pe Ploiești -Buzău (lot 1, 21 km, Ploiești – Mizil, constructor Asocierea Pizzarotti-Retter) și lot 2, Mizil – Buzău (lot 2, 28,4 km, constructor asocierea Coni-Trace).

Autostrada Moldovei (A7) va avea o lungime de 437 km, de la Ploiești la Siret. Doar segmentul Ploiești – Pașcani este cuprins în PNRR, iar de pe acest tronson un singur lot, de pe Autostrada Ploești-Buzău (62,25 km), secțiunea de 13,9 km Pietroasele-Buzău, nu are în acest moment semnat contractual de execuție.

Segmentul Pașcani-Suceava-Siret (120 km) va fi construit cu fonduri europene. În prezent, doar centura municipiului Bacău la profil de autostrada este data în trafic pe A7.