„O să avem curând un bilet unic, pentru că e logic ca lucrul ăsta să se întâmple (…) Avem mijloace electronice de acces şi în transportul de suprafaţă, şi în metrou, deci avem o măsurătoare exactă a câţi oameni au intrat cu respectiva cartelă fie în autobuz, fie în metrou şi trebuie să existe doar un mecanism corect de decontare între aceste două entităţi”, a spus Nicuşor Dan pentru Digi 24.

Societățile rămân separate

„În acest moment, Bucureştiul plăteşte o subvenţie consistentă către transportul public de suprafaţă, plăteşte o subvenţie consistentă către sistemul de încălzire (…), nu-şi permite să mai plătească o subvenţie pentru metrou, acesta este motivul pentru care nu-mi doresc în acest moment ca metroul să vină la Primăria Capitalei”, a afirmat primarul general al Capitalei.

Nu se scumpesc biletele

Primarul a declarat că va realiza o analiză în acest sens şi că acest domeniu are alte probleme principale.

„O să facem o analiză. Nu e aceasta principala problemă a transportului public, oricum, subvenţia e undeva la 80% din transport, adică doar 20% vin din bilete şi abonamente. Principala problemă a transportului public e cantitatea, adică există zone care nu sunt deservite suficient şi faptul că nu are un orar predictibil şi că nu este eficient cel de suprafaţă – stă blocat în trafic şi după aceea sunt şi alte probleme: că nu e curat, că nu are aer condiţionat şi acum, în timp de pandemie, nu ai garanţia că se dezinfectează”, a declarat Nicuşor Dan.

Potrivit acestuia, ultimele sunt lucruri pe care o să le realizeze foarte repede.

„Primele sunt chestiuni mai grele, mai cu mulţi bani. O să vedeţi metroul de suprafaţă în acest mandat, o să vedeţi reabilitări de linii de tramvai, deci viteză mai mare a tramvaielor şi o să vedeţi linii unice pentru autobuz şi troleibuz (…) O să vedem o conectare a transportului public cu sistemul de semaforizare inteligentă pe care o să-l implementăm”, a explicat primarul general.

Sursă foto: INQUAM-Octav Ganea