Grupul elveţian Nestle SA, cel mai mare producător mondial de alimente, a anunţat joi că va lansa o alternativă la ton care va fi pe bază de proteine din plante, în speranţa că cei care mănâncă acasă în perioada pandemiei vor fi interesaţi să încerce noi produse alimentare, transmite Reuters.

Renumit pentru supele sale Maggi, grupul Nestle a investit în produse alimentare pe bază de plante în ideea de a-i atrage pe consumatorii care doresc să mănânce mai puţină carne.

Noua alternativă la ton, produs pe baza unor proteine din mazăre şi gluten de grâu, va fi vândută în borcane de sticlă, în prima fază în supermarketurile din Elveţia, sub marca „Garden Gourmet”, începând de finele lunii august. Nestle susţine că acest ton vegan poate fi utilizat în salate, sandviciuri şi pizza. Compania a adăugat că în unele magazine vor fi vândute şi sandviciuri gata preparate cu noul ton vegetal.

Dezvoltat timp de nouă luni la laboratoarele Nestle din Elveţia, acest ton vegan este primul produs marin pe bază de plante care va ajunge pe rafturile magazinelor. În prezent sunt deja disponibile burgeri, carne tocată, cârnaţi şi aripioare de pui, toate pe bază de soia.

Anul trecut Nestle a vândut alternative pe bază de plante la produsele din carne în valoare de aproximativ 200 milioane franci elveţieni.

Nestle nu este singura companie care vrea să revoluționeze industria alimentară

IKEA încearcă același lucru, după ce a lansat recent o alternativă la binecunoscutele chifteluțe din carne, prin reinventarea rețetei într-o variantă fără carne, doar pe bază de plante. Rezultatul este un sortiment cu textură și gust de carne, o variantă mai sustenabilă pentru adepții rețetei tradiționale de chifteluțe, la un preț la fel de accesibil.

Chifteluțele vegetale, aproape identice cu opțiunea din carne în materie de textură și gust, reprezintă o alternativă mai sustenabilă pentru cei ce preferă carnea și, totodată, un rezultat al ambiției IKEA de a inspira cât mai mulți oameni să facă alegeri mai prietenoase cu mediul înconjurător.

De asemenea, clienții vor putea cumpăra și varianta congelată a produsului, de la magazinul cu delicatese suedeze IKEA, pentru a le pregăti chiar la ei acasă.