Germania a fost întotdeauna un caz aparte în privinţa reglementărilor pieţei auto. Ca stat de origine al unor branduri cu renume mondial precum Mercedes-Benz, Volkswagen, Porsche, Audi sau Opel, şi ca principală piaţă auto a Uniunii Europene, a avut un cuvânt greu de spus în orice decizie privind industria producătoare de autoturisme.

După săptămâni de ceartă politică, partidele din Germania au reuşit să ajungă la un compromis în privinţa taxării maşinilor alăturându-se tendinţelor din întreaga Uniune Europeană. Astfel, începând cu acest an cumpărătorii de maşini vor fi nevoiţi să plătească statului o taxă pentru poluare al cărei sistem de calcul ia în considerare emisiile de CO2 şi capacitatea cilindrică a motorului.

Conform Der Spiegel, maşinile de dimensiuni mici sunt avantajate de noul sistem de taxare faţă de varianta anterioară a taxei plătită de automobilişti. Astfel, pentru un Opel Agila cu propulsor de 1,3 litri, Diesel,  care emite 120 gCO2/km, proprietarul va trebui să plătească anual 123,5 euro, cu circa 75 de euro mai puţin decât până acum. Practic, fiecare gram de CO2 emis per kilometru peste limita de 120 g, îl va costa pe proprietar încă 2 euro. Tipul şi cilindreea motorului vor determina restul sumei de plată. Nici pentru maşinile cu motoare mari, taxa nu diferă mult de ceea ce plăteau nemţii până acum. Pentru un Audi Q7, cu motor în 12 cilindri, suma plătită de cetăţenii germani a rămas nemodificată, în timp ce pentru tot-terenul Mercedes-Benz GLK taxa creşte cu doar 4,7%.

O altă măsură menită să sprijine industria auto germană: plata a 2.500 de euro pentru fiecare vehicul mai vechi de 9 ani predat pentru casare cu condiţia ca banii să fie utilizaţi pentru achiziţionarea unei maşini noi, a umplut în week-endul trecut showroomurile de clienţi şi a dat ocazia schimbării prognozelor privind evoluţia pieţei de la moderat la optimist.