La vremea achiziţiei de către News Corp, Myspace era unul dintre cele mai populare siteuri de internet, iar Murdoch a trebuit să lupte cu Viacom pentru a pune mâna pe reţea. De atunci, Facebook a eclipsat complet Myspace, întreaga afacere devenind o lecţie de manual despre cât de proastă poate fi implicarea unei companii tradiţionale de media într-un start-up online.
La vârful evoluţiei sale, în 2008, Myspace avea un număr de 80 de milioane de utilizatori în SUA, aproape dublu faţă de Facebook. Acum Myspace are în jur de 40 de milioane de utilizatori, în timp ce Facebook a atins 150 de milioane.
Declinul puternic al reţelei este motivul principal pentru care News Corp a avut pierderi operaţionale de 165 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an.
Vânzarea Myspace la un preţ atât de mic, contrastează puternic cu ce se întâmplă acum în sectorul companiilor de “social media”, LinkedIn, Twitter  şi Groupon pregătindu-se să dea lovitura. Un alt start-up, Zynga, ar putea atinge o valoare de 20 de miliarde de dolari, după listarea publică iniţială.
Specific Media a anunţat că Timberlake – care, întâmplător, a jucat în filmul “The Social Network” rolul lui Sean Parker, consultant şi investitor la Facebook – va avea un pachet de acţiuni majoritar la Myspace şi va juca un rol important în dezvoltarea unei noi strategii.