Începând din 2008, expoziția auto de la Paris a devenit, dintr-un „Campionat Mondial” al mărcilor auto, un eveniment de prezentare a soluțiilor pentru depășirea crizei care pare gata să îngenuncheze mulți producători de mașini. Tot de atunci, singurul răspuns clar la noua realitate cu care se confruntă industria a fost prezentarea de modele noi, pe bandă rulantă, cu unicul scop de a redeschide buzunarele potențialilor clienți. Desfășurat o dată la fiecare doi ani, Mondial de l‘Automobile va aduce, în perioada 29 septembrie – 14 octombrie 2012, în fața celor 1,3 milioane de vizitatori, cele mai noi produse prezentate de peste 250 de mărci sosite din 20 de țări. Ca de fiecare dată, vedetele incontestabile ale expoziției vor fi vehiculele care au programată lansarea pe piață în următoarele luni.
Noutăți așteptate de la Dacia și Ford
Producătorul autohton Automobile Dacia va prezenta la expoziția din acest an două noi modele extrem de importante pentru viitorul mărcii. O nouă versiune a bestsellerului Logan este așteptată cu interes de toți cei care au privit cu uimire evoluția greu de estimat a diviziei „low-cost”, transformată recent în „smart buy” a grupului Renault. Mai mare, mai spațios, mai bine echipat și cu propulsoare mai eficiente, viitorul Logan va avea o parte frontală inspirată din designul modelelor de generație nouă Lodgy și Dokker. Tot la standul Dacia va fi prezentată și varianta revizuită a hatchbackului Sandero alături de versiunea Stepway. Spre deosebire de Dacia, care preferă să țină încă secretă lista modelelor prezentate la Paris, divizia europeană a americanilor de la Ford și-a anunțat deja gama de vehicule cu care speră să atragă atenția publicului. Astfel, vizitatorii vor putea admira și afla detalii despre modelele Mondeo și Fiesta, care vor ajunge curând și pe piața autohtonă,  precum și despre cross-overul EcoSport.
Francezii profită de terenul propriu
Cele două mari grupuri franceze, PSA Peugeot – Citroën și Renault, încearcă să speculeze la maximum desfășurarea unui eveniment de asemenea amploare în propria țară. De exemplu, pentru a trece peste orgoliul rănit de recentul scandal al disponibilizărilor din Franța, Peugeot va prezenta nu mai puțin de 40 de mașini pe o suprafață de expunere de 3.900 mp. Dimensiunile și poziționarea standurilor tuturor celor trei mărci franceze vor asigura o bună vizibilitate pentru noile Peugeot 208, 301 și 2008, Citroën DS3 Cabrio, C-Elysée și C4L și Renault Clio. Așa cum era de așteptat, marile companii germane nu au de gând să lase garda jos și vor sosi la Paris cu o pleiadă impresionantă de produse, dintre care se remarcă Volkswagen Golf VII, BMW Concept Active Tourer (un viitor monovolum de clasă B), Mercedes-Benz Concept Style Coupe (CLA) și GLK, Audi RS 5 Cabriolet, micul Opel Adam și decapotabila Opel Cascada. Pe lângă acestea, nemții, împreună cu subsidiarele lor, vor intriga audiența cu o serie de studii de design care prefigurează automobilele viitorului. În afara confuntării directe dintre mărcile franceze și cele germane, vor fi demne de luat în calcul și aparițiile, unele în premieră mondială, ale unor vehicule aparținând unor branduri europene de prestigiu. Este vorba despre Fiat Panda 4×4, un facelift al radicalului Ferrari Enzo, așteptatul Jaguar F-Type, dar și noile Range Rover, SEAT Toledo, MINI Countryman Coupe sau Skoda Rapid.
Companiile din Asia vor avea și ele noutăți la Paris. Și nu merg doar pentru a face act de prezență. Toyota va arăta europenilor noul Auris, Mitsubishi dezvăluie în premieră mondială Outlander Plug-in Hybrid EV, Honda va avea la stand o nouă variantă CR-V, iar Nissan continuă asaltul pe „frontul electric“ cu un concept denumit TeRRA. Tigrul coreean, grupul Hyundai-KIA, și-a anunțat deja prezența la Paris cu noile SantaFe și Carens.
În ciuda situației alarmante a vânzărilor de mașini din Europa, ediția din acest an a Mondial de l‘Automobile se anunță plină de surprize plăcute pentru pasionații de vehicule, motiv pentru care organizatorii francezi așteaptă cifre-record de audiență.

Mai multe detalii despre expoziția auto de la Paris precum și despre noile modele Dacia, Logan și Sandero, puteți citi pe www.capital.ro începând cu 27 septembrie 2012.