Chiar ieri Senatul a votat pentru adoptarea trei legi pentru constucția a trei autostrăzi. București-Brașov, Brașov-Bacău și Autostrada Nordului (Satu Mare-Baia Mare-Bistrița-Suceava). Ștefan Mandachi, românul care a construit primul metru de autostradă din Moldova și inițiatorul mișcării #șîeu, este din Suceava.

Ministrul Transporturilor s-a deplasat la Bacău chiar în ziua protestului #șîeu ca să inaugureze niște lucrări începute în timpul mandatului lui Victor Ponta. Este vorba de proiectul centurii de ocolire a Bacăului, chiar dacă Guvernul PSD s-a lăudat că ei ar fi început construcția primei autostrăzi din Moldova.

Astăzi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a continuat vizitele pentru verificarea Loturilor 1 și 2 din Autostrada Sebeș – Turda. Lotul 1 se pare că a avanzat cu lucrările, în timp ce lotul 2 nu stă foarte bine.

”Pe lotul 1 al acestui tronson de autostradă, antreprenorul a avansat cu lucrările. Am văzut că lucrează la structuri destul de intens. Se vede un progres fizic în urma vizitei pe care am efectuat-o în urmă cu 2 săptămâni, pe acest lot. Într-adevăr mobilizarea şi la dânsul trebuie să crească. Au fost condiţiile meteo nefavorabile din ultimele zile, dar i-am solicitat să intre degrabă să lucreze şi la terasamente. Sper că au înţeles foarte bine mesajul meu: nu vreau să se mobilizeze doar când anunț că vin. Voi anunţa şi cu 2 ore înainte când voi face o conferinţă de presă şi voi veni pe nepusă masă, ca să văd exact cum aceşti antreprenori au înţeles să ducă la bun sfârşit ceea ce şi-au asumat prin contracte.

Sunt nemulțumit cu privire la stadiul lucrărilor de pe lotul 2. Luni îi voi invita la sediul ministerului. Am spus: nu vreau să vină nimeni din România, nu mă interesează reprezentatul local cine este pe şantier, vreau să vină cel de la firma mamă din Grecia, să vorbesc cu el. Ca să văd exact care sunt problemele lor. Înţeleg că au nişte probleme financiare. Bun. Eu pot să înţeleg că le au, dar în contextul în care tu din România ţi-ai luat toţi banii, plăteşte subcontractorii români. Şi bagă-i la lucru. Sunt undeva la 100 de firme care au avut lucrări cu firma respectivă şi nu au fost plătiţi. Încă o dată, e un lucru care mă doare pe mine, nu neapărat ca şi ministru, mă doare ca şi român. Am înţeles că tolerăm anumite lucruri, dar până la un punct”, a spus ministrul Cuc.

Răzvan Cuc, nemulțumit de stadiul lucrărilor de pe lotul 2, a trecut la amenințări, spunând că dacă antreprenorii nu se mobilizează și nu muncesc, vor pleca acasă.

Nu mai stau să aştept promisiuni, pentru că am văzut unde duc aceste promisiuni. De obicei ele se finalizează în unele claim-uri. Să înţeleagă toată lumea ce înseamnă claim: sunt bani nemunciţi din punctul meu de vedere. Unele firme vin şi, în loc să se mobilizeze conform promisiunilor pe care şi le-au luat în contracte, încep şi studiază câteva clauze din contract şi vin să facă tot felul de claim-uri.

Mesajul meu pe care antreprenorii trebuie să-l înțeleagă este unul foarte clar: ori se mobilizează și muncesc, ori pleacă acasă.” a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Ministrul Cuc s-a aruncat în promisiuni și a vorbit despre reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din județul Alba.

”DN 75 se va moderniza. Vor intra pe programul de întreţinere 40 de km până la sfârşitul acestui an. Totodată pe DN 74 A Câmpeni – Abrud se vor aşterne covoare asfaltice pe o suprafaţă de 11 km. (…) Podul din zona Horea va intra pe procedură de calamitate şi am vorbit cu domnul prefect să emită imediat Ordinul de prefect ca să putem atribui lucrarea şi să se intervină într-un ritm alert la acest obiectiv. DN 74 va intra pe programul de întreținere, 9 km de covoare asfaltice. Pe DN1R Huedin – Albac se va interveni în regie proprie pe un număr de 10 km.” a precizat ministrul Cuc, potrivit unui comunicat al ministerului de Transporturi.