“Aceste standarde de cost au fost elaborate de minister, împreună cu reprezentanţi ai Băncii Mondiale, ai Băncii Europene de Investiţii şi ai IPTANA (Institutul de proiectare în transporturi al MTI – n.r).
Nu vor mai fi permise actele adiţionale, pentru că vom cunoaşte exact care sunt costurile de execuţie", a spus ministrul Transporturilor, după o întâlnire cu presa.

Maximum 2,18 milioane euro costă lucrările la un km de cale ferată

Potrivit standardelor de cost pentru lucrările derulate pe calea ferată pe Coridorul IV Pan-European, un kilometru de lucrare nu va mai putea depăşi 2,18 milioane euro. De asemenea, un kilometru de pistă aeroportuară nu va mai putea costa mai mult de 557.500 de euro pe kilometru, respectiv 391.000 de euro, în funcţie de importanţa pistei.

De asemenea, au fost stabilite niveluri de cost pe kilometru şi pentru lucrările navale, dar şi pentru reabilitările de cale ferată. În acest ultim caz, un kilometru de cale ferată reabilitat nu va putea costa mai mult de 1,19 milioane euro.