Sondajul a avut loc cu ajutorul unui chestionar online, pe un grup de 1.200 români utilizatori de internet cu vârste între 18-37 ani.  Atunci când își indică preferințele respondenții au întâlnit intrebări deschise la care au putut menționa liber, cu cuvintele lor, furnizori de produse și servicii.
 În categoria sampoanelor de păr, Elseve ocupă primul loc. De asemenea, în urmă studiului, Zuzu este cel mai bun din categoria iaurturilor iar Atifco este cel mai bun din categoria orezului în studiul independent de piată.
 Printre castigătorii la alte categorii se numără Alpin57 Lux (inghetată), Prigat (suc de fructe), Zewa (hârtie igienică), Dove (gel de duș), Altex (lanț de magazine en-detail cu echipamente de inaltă tehnologie), Milka (ciocolată), Hervis (magazine en-detail pentru articole sportive), Asirom (companie de asigurări), Titan (pâine, chifle și alte produse de brutărie), Digi (furnizor de televiziune digitală) și Asirom (companie de asigurări)
 Studiul nu măsoară valoarea mărcii sau cotă de piată, ci folosește experiențele personale ale clienților, asupra opiniilor, satisfacției și percepțiilor acestuia, care se folosesc exclusiv pentru a determină raportul preț-calitate al bunurilor și serviciilor de pe piată.
 Companiile nu se pot nominaliza singure și nu pot candida direct la sondajul de piată Best Buy Award. Mărcile pot obține statutul de Best Buy Award cu ajutorul produsului sau serviciului lor care castigă locul întâi, în categoria corespunzătoare.
 Icertias este o organizație  privată,  de certificare și sondare a pieței internaționale, care descoperă, certifică și recompensează companii, produse și servicii de cea mai inaltă calitate, îndrumând consumatorii din întreagă lume spre cele mai bune produse și servicii oferite de piată.