La prima vedere, noul G klasse nu diferă cu aproape nimic de fosta variantă. Cu toate acestea, un ochi mai atent poate observa cele două excrescențe de pe bara față, care nu sunt altceva decât luminile de zi cu LED, și noile oglinzi laterale. De asemenea, în interior, atât consola centrală, cât și panoul cu indicatoare au fost modificate, cel mai vizibil detaliu fiind ecranul TFT color, de dimensiuni mari, parte a sofisticatului sistem COMAND. În rest, motoare mai performante și mici retușuri menite să ofere un aer nou unui vehicul care a debutat pe piață cu nu mai puțin de 33 de ani în urmă.
Cubul de 2,5 tone
Faptul că Mercedes-Benz Clasa G seamănă destul de mult din punctul de vedere al aspectului exterior cu defunctul ARO românesc nu mai este un secret pentru nimeni. Din fericire, similitudinile se opresc aici pentru că nemții, spre deosebire de români, au știut să creeze în jurul modelului propriu un adevărat cult, iar cifrele aferente vânzărilor au dovedit că europenii, și nu numai ei, sunt suficient de atașați de acest model pentru a susține producția unui vehicul a cărui listă de preț începe de la 88.896 euro și poate depăși fără probleme 275.000 de euro. Asta dacă luăm în calcul atât varianta „de bază” 350 BlueTEC, „cabrioletul” 500,  cât și vârful de gamă realizat împreună cu AMG, 65. Cu astfel de sume poți intra în posesia unei mașini solide, pentru care niciun obstacol nu pare prea dificil și, în cazul modelelor AMG, nicio solicitare din partea șoferului nu rămâne fără răspuns.
Formula 1 în vârf de munte
Versiunea testată de Capital, 63 AMG, a dovedit că, pe lângă impetuozitatea cu care parcurge drumuri pe care până și un cățărător le poate considera dificile, Clasa G poate fi și un vitezist de top. Propulsorul V8 biturbo, care dezvoltă nu mai puțin de 544 CP, imprimă gigantului o accelerație fulminantă. Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, nu are nevoie decât de 5,4 secunde. Mai puțin decât un SLK 350 sau un Jaguar XK. Oricât de ilogic ar părea ca un vehicul destinat în special drumurilor grele să depăşească un Porsche Panamera pe autostradă, clienţi există şi nu sunt deloc puţini.
Aceştia se lasă seduşi, pe lângă forţa pură degajată de agregatul de sub capotă, de un habitaclu luxos şi confortabil, dar mai ales de imaginea exclusivistă împrumutată posesorului de un vehicul atât de diferit. Asta în ciuda faptului că spaţiul pus la dispoziţia pasagerilor nu egalează nici pe departe liderii segmentului și nici confortul, penalizat de un șasiu extrem de rigid, nu este unul de top. În plus, abordarea rapidă a virajelor și frânările bruște te fac să simți rapid că „duci în spate” 2,5 tone, iar la viteze mari, forma colțuroasă a caroseriei se izbește de curenții de aer ca de un zid. Cu toate acestea, anul trecut, nu mai puțin de 1.800 de europeni, cu 20% mai mulți decât în 2010, au cumpărat un G Klasse în goana după mirajul unui vehicul masiv, indestructibil și, în cazul versiunilor AMG, incredibil de sprinten.