Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Mărcile proprii, un pariu câştigător pentru firmele româneşti

Autor: | | 6 Comentarii | 21286 Vizualizari

Lansarea unui brand propriu de electronice şi electro­casnice s-a dovedit a fi o alegere inspirată pentru cei mai mulţi jucători, în anumite cazuri mărcile proprii repre­zentând chiar şi 15% din afaceri.

Westwood, Myria, Serioux, Wink sau Heinner sunt denumiri ale unor produse care se regăsesc pe rafturile magazinelor de electronice şi electrocasnice de la noi, dar puţini ştiu că acestea sunt mărcile proprii ale unor firme precum Domo, Altex, eMAG sau Network One Distribution. Retailerii electro-IT din ţara noastră au lansat produse sub marcă proprie după ce au constatat că preţul este cel care dictează pentru majoritatea românilor, dar şi din nevoia de a le oferi utilizatorilor produse mai ieftine, capabile să genereze venituri mai mari. Primele mărci proprii au apărut pentru computere, pentru ca apoi să se extindă la electronice, electrocasnice, tablete şi telefoane. Altex, liderul pieţei locale electro-IT, a lansat propriul brand Myria în urmă cu opt ani.

„Myria a fost lansat în 2007, urmare a unei investiţii în una dintre cele mai moderne linii de asamblare computere din România. Myria era la acea dată prima linie de PC cu software original Microsoft preinstalat. Gama de produse a ţinut pasul cu evoluţia tehnologiei prin introducerea tabletelor PC, a perifericelor, sistemelor de sunet, accesoriilor de gaming, etc. Din 2011, sub brandul Myria au intrat şi produse pentru bucătărie, de îngrijire personală, confort şi climatizare sau filtre pentru apă“, au declarat reprezentanţii companiei. Anul trecut, Altex a extins gama de produse Myria prin introducerea categoriei „brown goods“ -  radio mp3 auto, boombox, sisteme de sunet şi accesorii, căşti, radio cu ceas, etc. „Pentru 2015 estimăm o creştere în zona de IT&C , în special pe categoriile smartphone, phablet şi accesorii“, au adăugat oficialii Altex.

Unul dintre cele mai bine poziţionate branduri pe piaţa locală este Heinner, care aparţine liderului pieţei de distribuţie electro-IT, Network One Distribution. Lansat în 2010, brandul include un portofoliu de aproximativ 100 de produse, de la frigidere, maşini de spălat şi aparate de aer condiţionat la produse pentru bucătărie, becuri LED şi produse pentru bricolaj.

În acest an, ţintim o cotă de piaţă de până la 10%, pe fondul diversificării categoriilor de produse şi al consolidării brandului pe piaţa românească“, spune Oana Barbu, director comercial Network One Distribution. Heinner a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 15 milioane de euro, înregistrând un avans de 40%, de două ori mai bun decât dinamica generală estimată a pieţei.

Network One Distribution estimează că piaţa de electrocasnice continuă anul acesta trendul crescător, ajungând la 600 de milioane de euro. Categoria de produse MDA (Major Domestic Appliances) are o pondere de 75% în piaţa totală, în timp ce segmentul SDA (Small Domestic Appliances) contribuie cu 25% la vânzările totale înregistrate în România.

Deşi mărcile proprii nu sunt văzute cu ochi buni de consumatorii din ţara noastră, majoritatea produselor beneficiază de garanţie de până la cinci ani. Cei de la Heinner au un serviciu care include diagnosticarea şi repararea electrocasnicelor mari la domiciliul clienţilor şi garanţia „Pick-up and return“ pentru cele mici, care implică preluarea şi returnarea oricărui produs.

Network One Distribution mai are în portofoliu mărcile  Serioux şi Horizon. Dacă sub prima marcă sunt comercializate printre altele tablete, telefoane inteligente, camere de supraveghere, memorii externe, accesorii PC, baterii externe şi rame foto, marca Horizon a fost la un moment dat locul cinci în piaţa de monitoare, iar acum vinde televizoare de ultimă generaţie şi tablete.

În total, brandurile proprii Serioux, Horizon şi Heinner aduc aproximativ 15% din veniturile Network One Distribution. Compania a avut în 2013 afaceri de 200 de milioane de euro.

Wink şi Star-Light, mărcile eMAG

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.