Campania naţională „Porţi deschise la McDonald’s” dezvăluie ce se petrece în spatele scenei,  oferindu-le consumatorilor şansa de a cunoaşte angajaţii McDonald’s şi de a afla mai multe despre produsele şi serviciile celui mai mare lanţ de restaurante din România.

„Consumatorii sunt interesaţi de ceea ce se întâmplă în bucătăria McDonald’s. Pornind de la această dorinţă, am gândit o campanie prin intermediul căreia aceştia au ocazia de a urmări, pas cu pas, toate etapele de verificare şi pregătire a produselor McDonald’s”, declară Daniel Boaje, Director General McDonald’s România.

Pentru a participa la turului bucătăriei McDonald’s, consumatorii se pot înscrie prin intermediul paginii de Facebook McDonald’s – www.facebook.com/McDonalds.ro sau pot solicita o programare direct în restaurante. Vizitele în bucătăria McDonald’s se vor desfăşura atât în restaurantele din Bucureşti (15), cât şi în cele din restul ţării, în anumite intervale orare.

Tot în ideea de transparenţă, compania a lansat o broşură cu informaţii despre provenienţa ingredientelor, precum şi detaliile nutriţionale de care au nevoie pentru a face în orice moment o alegere echilibrată.

McDonald’s deţine în ţară 64 de restaurante în 21 de oraşe – 28 de restaurante în Bucureşti şi 36 în restul ţării, primind, zilnic, peste 140,000 clienţi. McDonald’s are peste 3.500 de angajaţi în România.

Criza a muşcat serios din profiturile lanţurilor de fast-food

Cel mai mare lanț fast-food din ţară, a afişat afaceri sub aşteptările lui Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România. Deşi managerul spunea, într-o discuţie din luna februarie cu Capital, că, cel mai probabil, afacerile din țară ale gigantului american au depăşit pragul de 100 de milioane de euro în 2011, datele  publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor arată altceva.

McDonald’s România a înregistrat, anul trecut, venituri totale de 407,4 miloane de lei (aprox. 96 mil. euro, calculat la cursul mediu anual din 2011), în scădere cu aproape 5%, comparativ cu 2010, potrivit sursei citate. Şi profitul net al lanţului cu 64 de restaurante în ţară (din care 7 sunt francize) a scăzut în 2011 până la  178 mil. lei (aprox. 4,2 mil. euro), faţă de anul anterior când a întregistrat un profit de 248,6 mil. lei.

Chiar şi cu scăderile înregistrate,  McDonald’s România rămâne la o mare și confortabilă distanță de competitori. De exemplu, KFC (Kentucky Fried Chicken) a avut pe piața locală venituri de 38,3 milioane de euro în 2011 şi un profit net de circa 2 milioane de euro, cu un milion de euro mai puţin decât în 2010.

Lanţul de 40 de restaurante  KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cunoscut în special pentru proiectul Băneasa.

Criza a muşcat din plin mai ales din afacerile Burger King. După trei ani de prezenţă pe piaţa locală, compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a închis, în iunie 2012, toate restaurantele pe care le mai avea pe piaţa locală. Decizia a marcat ieşirea de pe piaţă a lanţului de fast food.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul de Finanţe, Burger King a avut, anul trecut, venituri totale de 3,5 milioane de euro şi o pierdere netă de 1,3 mil. de euro.  De altfel, Burger King a fost singurul lanţ de tip fast food dintre cele trei prezente până anul trecut pe piaţa locală – McDonald’s, Kfc şi Burger King (din 2012 a intrat în cărţi şi Subway)- a cărui cifră de afaceri a fost în 2010 în uşoară scădere faţă de 2009, de la 3 mil. euro la 2,7 mil. euro. Pierderile lanţului BK s-au adâncit şi ele de la 1,1 mil. euro în 2009 la 1,27 mil. euro în 2010.

Şi dacă Burger King a plecat, Subway se extinde în super viteză: a deschis deja nouă restaurante în România, dintre care cinci în Bucureşti, şi a stabilit şi unde la fi deschis al 1+-lea restaurant Subway din România – în galeriile comerciale ale retailerului francez Carrefour, mai precis în Carrefour Orhideea.

Subway, cel mai mare lanț fast-food din lume, intentioneză să deschidă, în următorii patru ani, 40 de unităţi pe piaţa românească. În aprilie 2012 a fost deschis primul Subway din ţară, în Piaţa Victoriei din Capitală.

Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.