Mio Technology, liderul pieţei locale de dispozitive GPS, estimează că mai mult de 40% dintre cele 350.000 de GPS-uri existente la ora actuală pe piaţa românească au o hartă mai veche de doi ani.

Reprezentanţii companiei consideră că serviciile suplimentare ataşate echipamentelor de navigaţie, în special cele legate de actualizarea hărţilor ar putea să se dezvolte în anii următori, pe măsură ce numărul de update-uri gratuite oferite de jucătorii de pe piaţă va scădea.

“Conform datelor noastre, la ora actuală, aproximativ 200.000 de echipamente GPS existente în România au o hartă mai veche de doi ani. Conform aceloraşi estimări, ponderea acestui tip de dispozitive s-ar putea dezvolta chiar mai mult în următoarea perioadă, având în vedere scăderea pieţei de profil din 2009 şi 2010. Cu toate acestea, o dată cu creşterea penetrării echipamentelor de tip PND (Personal Navigation Device), ne aşteptăm la o creşterea numărului de hărţi noi cumpărate, având în vedere costul mai scăzut al acestei operaţiuni comparativ cu achiziţionarea unui dispozitiv de navigaţie nou” a declarat Sergiu Ganscă, Sales and Marketing Manager Mio Technology România şi Ungaria.

Oficialul Mio arată de asemenea că la ora actuală serviciul de actualizare gratuită a hărţilor este folosit de către jucătorii de pe piaţa de GPS în special ca strategie de atragere a potenţialilor clienţi. Conform Mio, cumpărătorii de echipamente GPS caută pe lângă produse puternice, cu funcţii inovative, echipate cu hărţi cât mai detaliate şi alte servicii suplimentare de tipul actualizărilor gratuite ale hărţilor. Cu toate acestea, zona de dezvoltare şi înlocuire a hărţilor de navigaţie ar putea deveni o componentă importantă a pieţei de echipamente de navigaţie din România în câţiva ani.

“Dacă pentru hărţile destinate ţărilor din Europa de Vest creşterea numărului de detalii incluse este mai puţin spectaculoasă, în cazul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, actualizarea anuală a hărţilor poate aduce variaţii de până la 30% a informaţiilor incluse pe acestea. Evoluţia destul de spectaculoasă a complexităţii hărţii în această zonă este susţinută pe de o parte de creşterea numărului de POI-uri, dar şi de schimbările mai rapide ale tramei stradale generate de investiţiile în infrastructură” a mai adăugat Ganscă.

SURSA: Mio