Ministrul britanic Norman Baker a obținut o importantă victorie în 2012. A reușit să convingă guvernul să oblige operatorii de căi ferate să raporteze întârzierile cu mai mult de 59 de secunde ale trenurilor. Până anul acesta erau înregistrate doar întârzierile mai mari de cinci minute ale garniturilor care operau pe rute scurte și de 10 minute ale celor care parcurgeau distanțe lungi. Conform datelor din anii trecuți, nu mai puțin de nouă din zece trenuri soseau în gările din Marea Britanie „la timp”.
Ei bine, odată cu intrarea în vigoare a noului regulament, rezultatele s-au modificat radical. Dacă vă era teamă că doar în România se întâmplă, acum puteți fi liniștiți: și în Anglia trenurile întârzie. Mai exact, peste 40% dintre trenuri au sosit în gări cu mai mult de 59 de secunde (!) după ora anunțată. Statistica arată că cea mai „gravă” situație este cea a celor de la CrossCountry, ale căror garnituri au întârziat în 51,2% dintre cazuri. Companii precum Southern, First ScotRail, London Midland și Southeastern au raportat că doar între 56,9% și 65,8% dintre trenurile lor au sosit la timp.
Chiar mai interesantă decât acestă statistică, hilară pentru mulți călători români, este declarația ministrului legată de situația transporturilor feroviare. „Cred că am repurtat o victorie importantă. Guvernul este decis să asigure transparența. Am investit miliarde în rețeaua de transport feroviar. Plătitorii de taxe și cei care cumpără bilete de tren sunt îndreptățiți să știe în ce am investit aceste sume”, a menționat Baker. Prin urmare, dacă punctualitatea nu mai e un atu al britanicilor, responsabilitatea miniștrilor se dovedește a fi încă la locul ei.