De-a lungul timpului, am trecut prin multe etape ale evoluției, fie că vorbim de Epoca de Piatră sau de Evul Mediu. De ceva timp, însă, modul în care comunicăm și schimbăm informații au conturat un nou stadiu denumit Era Participării. 
Definiția Erei Participării s-a construit, desigur, în jurul Internetului. Aproape 40% din populația globului este conectată la o rețea de Internet. Există peste trei miliarde de utilizatori în lume care zilnic schimbă o cantitate foarte mare de informații, iar dacă la începutul World Wide Web-ului existau doar câțiva contributori de conținut online, astăzi cu toții suntem participanți activi la tot ceea ce se întâmplă în mediul online. 

Era Participării, însă, înseamnă mai mult decât un alt fel de a comunica și de a împărtăși informații, înseamnă și schimbări la nivelul standardelor de muncă. În acest context, companiile trebuie să facă față unor noi provocări.

Pentru ca o afacere să fie una productivă, eficientă și profitabilă, ea are nevoie de ceva mai mult decât implementarea unei soluții ERP sau CRM de bază. Companiile ar trebui să profite de toate avantajele pe care adoptarea unui software de business în Cloud le poate aduce și să devină, astfel, întreprinderi deschise, parte a noii Ere a Participării.

O soluție de business în Cloud asigură un timp mai rapid de evaluare, zero cheltuieli de tip
up-front, costuri operaționale reduse, resurse tehnice mai puține și integrare mai simplă, creșterea mobilității anagajaților și a colaborării. Companiile pot chiar să aleagă cea mai potrivită soluție pentru domeniul lor de activitate, fie că vorbim de Cloud ERP, Cloud CRM, aplicații mobile, soluții B.I., eInvoice sau eCommerce.
Mai mult decât atât, implementarea unei soluții de business în Cloud permite companiilor să își crească productivitatea cu până la 35%, să își reducă cheltuielile operaționale cu 22%, cele administrative cu până la 20 % și cele de inventar cu până la 17% și să își îmbunătățească timpul de livrare cu 25% și a programului de conformitate cu 20%.

Pentru manageri, Era Participării înseamnă gestionarea afacerilor în mod activ sau mai bine spus proactiv, folosind toate noile instrumente tehnologice disponibile, în așa fel încât să existe permanent o legătură directă cu clienții. Implementarea unui software de business în Cloud devine, astfel, un “must-have” menit să ajute companiile să se concentreze mai mult pe consumator, pe ceea ce își dorește acesta și să fie cu un pas înaintea competiției. În acest sens, companiile trebuie să fie mult mai deschise la oportunitățile pe care Cloud-ul le poate aduce. 

Deschis este, de altfel, un cuvânt important în era digitală pentru toate companiile care nu vor să fie doar simpli spectatori pe piață, ci vor să devină participanți puternici care contribuie prin activitatea lor la un viitor mai bun.