După un vârf al vânzărilor în primăvară, în 1 și 8 Martie şi de Paşti, urmează al doilea sezon de vârf pentru Frey Wille, compania din Austria care pune în centrul fiecărei bijuterii email-ul (sticlă lichidă, aplicată în mai multe straturi. Procesul de măcinare, aplicare, curățare și ardere include peste 80 de etape. Bucata de email obținută este fixată într-o montură placată cu aur, paladiu sau rodiu).
“Luna aceasta este extrem de importantă pentru noi, ca de altfel pentru întreaga piață de retail. Așteptăm o creștere spectaculoasă a vânzărilor’, spune Andreea Matei, Country Manager al Frey Wille în România. “Cei din Viena îmi spun mereu că Bucureştiul parcă n-ar fi din România. Nu se aştepta nimeni la o evoluţie aşa spectaculoasă aici. Nu am simţit criza. Absolut orice investiţie am făcut până acum în România a fost recuperată”, continuă Andreea Matei.
Mai exact, magazinul deschis în noiembrie 2009, pe Calea Victoriei, a atins pragul de rentabilitate (break-even) după numai șase luni, iar cel deschis, în primăvara acestui an, în Băneasa Shopping City, a ajuns la echilibru financiar după numai două luni de la deschidere. Mai mult, din punct de vedere al cifrei de afaceri, cele două magazine din România se află în primele 30 de locații din cele 95 deținute de compania austriacă în întreaga lume.
În Băneasa, statistic vorbind, cele mai mari vânzări se fac marţea, între orele 10 :00 şi 12 :00, nu în weekend, cum ar fi de aşteptat», face Matei o paranteză. Când vine vorba de preferințe, aurul alb este, cu siguranţă, vedeta acestui an în materie de bijuterii (60% aur alb şi 40% – galben). Dar câştigă teren şi aurul trandafiriu, pietrele preţioase asortate acestor nuanţe fiind perlele şi (mai ales) diamantele.
Pentru 2013, Matei ia în calcul deschiderea primului magazin din provincie – “O investiție în Bucureşti, unde suntem deja destul de bine aşezaţi, nu ar aduce un aport aşa de mare în ceea ce priveşte cifra de afaceri, ci pur şi simplu s-ar împărţi între magazine”, explică Andreea Matei de ce pe lista cu opţiuni sunt oraşe precum Cluj,Timişoara sau Iaşi.
Frey Wille are în baza de date 500 de clienți ”fideli”, care cumpără de patru-cinci ori pe an; valoarea medie a bonului de cumpărături este de 350-400 euro, pentru Magayinuzl de pe Victoriei şi de 1.200 euro, pentru cel din Mallul din Băneasa.
Cea mai scumpă bijuterie vândută în magazinele Frey Wille este un inel Lumiere (36 diamante, 18 k – foto), de 26.950 lei.
Cifra de afaceri a Frey Wille va trece, la finalul lui 2012, de un milion de euro.

Top 5 cel mai bine vândute produse Frey Wille în România:
1. Inel Lumiere cu 36 diamante, 18k – 26.950 lei;
2. Butoni Vienna Opera cu diamante, 18k – 12.000 lei;
3. Ceas rotund/dreptunghiular – 7.550 lei;
4. Stilou Alexander the Great – 5.200 lei;
5. Br
ăţara Diva –  3.750 lei.