S-au epuizat fondurile alocate! Nimeni nu se mai poate înscrie la aceste programe din 3 decembrie

Tanczos Barna, ministrul Mediului, a declarat marți seara, la Digi 24, că fondurile pentru programele Rabla și Rabla Plus au fost epuizate. Așadar, din 3 decembrie nu se mai pot face înscrieri în aceste programe.

De asemenea, ministrul Mediului a declarat că înscrierile vor fi reluate de anul viitor, după ce vor fi făcute câteva modificări la aceste programe.

„S-au epuizat fondurile alocate pentru 2021. Este un an în care am triplat bugetul la Rabla Plus și am dublat bugetul la Rabla clasic. Este un an cu număr maxim de autoturisme finanțate prin Rabla clasic și un număr nemaiîntâlnit de mașini electrice finanțate prin Rabla Plus”, a afirmat ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Modificările vor avea loc pentru a crește eficiența programului

Referitor la modificările care vor avea loc, ministrul Mediului spune că acestea vor avea ca scop creșterea eficienței programului pentru a scoate din circulație cât mai multe mașini poluante.

„Până la 1 februarie programul se suspendă, nu se oprește. Va continua anul viitor. Vom opera câteva modificări pentru a crește eficiența programului, pentru a scoate din circulație cât mai multe mașini poluante, astfel încât programul să-și atingă ținta adevărată, de a scoate cât mai multe din mașinile care poluează în România”, a adăugat el.

Bugetul va fi același ca în 2021

Totodată, Tanczos Barna a precizat că bugetul pentru cele două programe ar putea rămâne același ca cel avut în 2021, sperând ca Rabla Clasic să scoată din circulație cel puțin 80.000 de autoturisme.

„Ne propunem să păstrăm cel puțin același buget pe care l-am avut în 2021, astfel încât Rabla clasic să scoată din circulație cel puțin 80.000 de autoturisme și să finanțăm cel puțin 10.000 de autoturisme electrice”, a mai spus demnitarul.

De asemenea, acesta a mai declarat că problema mașinilor poluante ar trebui discutată în coaliția PNL-PSD-UDMR. Totodată, ministrul Mediului spune că ar trebui să fie adus în discuție și un sprijin pentru cei care nu-și permit să cumpere o mașină nouă, în timp ce ar trebui să se aibă în vedere și descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani.

„O variantă ar fi creșterea taxelor locale pentru mașinile poluante”, a explicat ministrul.