Alegerea curierului nepotrivit, neatenția la detalii precum ambalarea produselor, depozitarea, transportarea și politica de retur pot dubla costurile de operare ale magazinului online, potrivit reprezentanților platformei de e-fulfillment Frisbo. „O logistică deficitară înseamnă automat costuri crescute. Mă refer aici nu numai la retururi cauzate de livrări greșite, dar și de ineficiență în spațiul de depozitare și pregătire a comenzilor, care pot ușor să dubleze costurile de operare ale unui magazin online. Dacă o comandă e pregatită în 10 minute în loc de 5, costurile sar în aer”, spune Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Externalizez marfa sau o țin ”în casă”?

Prima întrebare la care trebuie să răspundă managementul magazinului înainte de a-și alege partenerul logistic este ”cât vreau să țin în casă și cât vreau să externalizez?”. De cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai ușoară, preferată de  majoritatea  magazinelor, din avantaje evidente. Când vine vorba, însă, de depozitare sau e-fulfillment, deja contează modelul de business al magazinului online.

”Dacă magazinul optează să păstreze marfa în stoc, pentru a obține  marje mai mari, sau de timp de livrare mai mic, opțiunile sunt între a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, împachetare și livrare, sau a externaliza aceste servicii către un e-fulfiller. Dacă alege un e-fulfiller, atunci se poate concentra doar pe produse, magazin online și marketing, fără să-și bată capul cu fluxul logistic și softurile atașate acestuia. Investitia e mai mică, iar costurile de operare sunt mai mici”, explică Colceriu.

În cazul în care magazinului online optează în continuare pentru curier, este esențial ca acesta să se uite la mai multe oferte, de preferat personalizate cu răspunsuri la întrebări simple: ”În ce zone se așteaptă să livreze? Care este greutatea unui colet? Ce număr de comenzi se așteaptă să livreze? Cum încasează  banii?”.

”Dacă știți că veți livra peste 60% din comenzi în București, că 80% dintre comenzi au până într-un kilogram și că vă așteptați la minim 300 de comenzi pe lună cu plata ramburs, puteți deja hotărî înspre ce curier să mergeți, pe baza ofertelor acestora sau a experienței lor cu astfel de colete și comenzi”, afirmă Bogdan Colceriu. În ceea ce privește metodele de plată utilizate, chiar daca rambursul pare cel mai la îndemână, peste 90% dintre clientii online optand pentru acest tip de plata, orice magazin online care își propune să rămână pe piață pe termen lung trebuie să ofere și opțiunea de plată cu cardul.