Kaufland, care a ajuns la o reţea de 91 de hipermarketuri cu politică de discount pe piaţa locală, a realizat în 2013 afaceri de1,65 miliarde de euro, în creştere cu peste 85 % comparativ cu 2009, potrivt datelor de la Ministerul Finanţelor. Astfel, vânzările medii ale fiecărui magazin din reţea s-au ridicat, anul trecut, la circa 18,3 mil. euro.

Magazinele retailerul, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, au în rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.500 mp.  Compania a inaugurat anul trecut cinci magazine.

Kaufland rămâne lider pe piaţa comerţului alimentar, la mare distanţă de principalii săi competitori, Auchan şi Carrefour. În 2013, marii comercianţi de produse alimentare şi non-food au deschis peste 270 de noi unităţi şi cam tot atâtea inaugurări sunt planificate şi pentru 2014, în special pe suprafeţe mici

După preluarea celor 20 de hipermarketuri real-, de la grupul german Metro, Auchan a trecut pe locul doi în topul comercianților din România, după Kaufland şi înaintea Carrefour. Iată evoluţia afacerilor primilor 10 mari retaileri în 2013:

Retailer    CA (mil. euro)      Profit net (mil. euro)     Nr. mediu angajaţi         Reţea

Kaufland       1.651  75,2    12.589                        91

Auchan          1.040  -89,5   11.000                        31

Carrefour       975,4              32,8    6.703  155

Metro Cash&Carry* 977     15,2                5.603  32       

Selgros          702     12,2    4026   19   

Lidl ** 700     NA                  3.800  175 

Mega Image    532   12,5    6.107  314

Penny Market/XXL 498     0,126  3.028  157    

cora    406     5,5       3.972  12

Profi    331     6,1       4.440  232

*estimare cifra de afaceri pentru 2013, potrivit datelor din piaţă; profit înregistrat în 2012

**conform datelor din piaţă

Sursa: Companiile, Ministerul de Finanţe