Zilele trecute, Guvernul USL, condus de premierul Victor Ponta, a prezentat “Strategia de dezvoltare a rețelei de autostrăzi”, mai exact spus câteva hărți pe care au fost trasate actualele și viitoarele autostrăzi.

În prezent, harta AUTOSTRĂZILOR arată ca în imaginea de mai jos, cu mențiunea că pe hartă nu a fost inclusă centura Sibiului la nivel de autostradă, de aici reieșind și diferența între cei 548 de kilometri, la cât se extinde în prezent rețeaua de autostrăzi.

Victor Ponta a spus că până la finele anului se mai deschid circulației 105 kilometri de autostradă, doar că a greșit la numărătoare. Circualția va fi deschisă pe cel mult 87 de kilometri, pe următoarele loturi: Lugoj-Deva lot 1, Orăștie-Sibiu loturile 1, 2 și 4.

Până în 2018, Ponta și ministrul marilor proiecte Dan Șova promit că se vor finaliza lucrările la următoarele autostrăzi:
PITEȘTI – RÂMNICU VÂLCEA
CRAIOVA-CALAFAT
PLOIEȘTI-BUZĂU
BUZĂU-FOCȘANI
BUCUREȘTI-ALEXANDRIA
ROMAN-BACĂU
BACĂU-BRAȘOV
UNGHENI-IAȘI-NEAMȚ
COMARNIC-BRAȘOV
COMARNIC-PLOIEȘTI
PITEȘTI-CRAIOVA
SUPLACU DE BARCĂU-GILĂU
SUPLACU DE BARCĂU-BORȘ
SEBEȘ-TURDA
TURDA-TÂRGU MUREȘ

În total este vorba de peste 1200 de kilometri de autostradă, care, conform guvernanților actuali vor fi gata înainte de 1 decembrie 2018, așa cum se poate observa și din harta de mai jos.

Ce județe vor rămâne fără niciun kilometru de autostradă

Conform hărții prezentate de Ponta cu referire la proiectele care ar urma să fie dezvoltate în perioada 2018-2023, România ar urma să fie împănzită de autostrăzi.
Totuși pe teritoriul a trei județe nu va trece niciun tronson de autostradă. Județele în cauză, așa cum se poate observa și din harta de mai jos sunt: Ialomița, Vaslui și Botoșani.

Dan Șova a precizat, joi seara, la Realitatea TV că parlamentarii vor decide începând de anul viitor alocațiile bugetare pentru tronsoanele de autostradă iar despre legătura județelor Galați și Brăila la restul rețelei de autostrăzi a precizat că va urma o dezbatere cu autoritățile locale și parlamentari dacă este preferată varianta de conexare cu A2 București-Constanța sau cu Ploiești-Buzău-Focșani.

Astfel, în situația în care brăilenii și gălățeni vor decide să se lege de autostrada București-Constanța și nu de Focșani-Bacău, atunci județul Ialomița va avea cu certitudine câțiva kilometri de autostradă, rămânând astfel doar județele Vaslui și Botoșani.