Potrivit App Annie, consumatorii japonezi au cheltuit cu 10% mai mult decât consumatorii americani pentru toate aplicaţiile pentru smartphone-uri şi tablete în luna octombrie. Comparativ, în urmă cu un an consumatorii americani au cheltuit cu 40% mai mult decât consumatorii japonezi pentru aplicaţii mobile.

Principalele motive pentru această creştere a cheltuielilor pentru aplicaţii mobile sunt atât creşterea gradului de penetrare a smartphone-urilor (de la 28% anul trecut la 42% în 2013) cât şi apetitul japonezilor pentru jocuri mobile. Potrivit App Annie, consumatorii japonezi au cheltuit de patru ori mai mult pentru aplicaţii de jocuri pe telefoane mobile decât în urmă cu un an.

Analiştii estimează că în 2013 veniturile de pe piaţa japoneză a jocurilor mobile ar urma să fie responsabilă pentru 26% din veniturile globale de 12,2 miliarde de dolari. Comparativ America de Nord, unde numărul jucătorilor este de trei ori mai mare decât în Japonia, va fi responsabilă pentru 25% din veniturile globale.

În plus, piaţa de aplicaţii mobile din Japonia va continua să crească deoarece rata de penetrare a smartphone-urilor este departe de a ajunge la 100%. În următorul an această rată ar urma să crească cu 20 de puncte pentru a ajunge la 62%, comparativ cu 50% în SUA.AGERPRES