Vorbește cu nostalagie despre perioada în care stațiile de carburanți erau construite din cărămidă și cu o mare pasiune despre „benzinăria viitorului“. Mai mult verde, mai multe materiale naturale, mai mult spațiu și lumină, o protecție mult mai mare față de mediu și, nu în ultimul rând, a creștere constantă a  confortului asigurat clienților Rompetrol. 

Aceasta este viziunea Irinei Di­mitriu, director de dezvoltare a grupului petrolier KMG In­ternațional, potrivit căreia în viitorul apropiat sau mai îndepărtat (de la o lună la cinci ani), benzinăriile vor ține cont tot mai mult de nevoile și așteptările șoferilor, eventual să fie dotate cu dușuri sau chiar și cu spații de cazare pentru șoferi. Bineînțeles că astfel de servicii nu se vor regăsi în toate stațiile, ci doar în acele benzinării aflate în apropierea unui aeroport, a unei gări sau cele aflate pe autostrăzi.

Rebrandingul finalizat 100%

În ultimii trei ani, Irina Dimitriu a coordonat procesul de rebranding a stațiilor Rompetrol. Pe scurt acesta a însemnat schimbarea totem-urilor, a pompelor, semnalelor luminoase și a simbolului crăiței (prințesa florilor) care este deja cunoscută de șoferi.

„Am început acest proces înainte de finalul anului 2013. Așa cum vă spuneam am pornit în anii 1990-2000 de la magazine de cărămidă și am ajuns la magazine pe structură metalică, cu sticlă, cu materiale inovatoare care au consum redus de energie. Am adus tehnologii moderne din SUA, folosim conducte flexibile pentru creșterea gradului de protecție a mediului“, spune Irina Dimitriu, cu mențiunea că Rompetrol a ales să investească mai mult în partea subterană.

„De exemplu, în urmă cu 15 ani construiam benzinării cu rezervoare cu pereți simpli, acum avem rezervoare cu pereți dubli, cu tot felul de avertizări de eventuale pericole“, explică Dimitriu. Grija pentru mediu a fost întotdeauna primul criteriu de îndeplinit în dezvoltarea rețelei de stații Rompetrol, care a ajuns în prezent la 138 de stații proprii. Iar acest lucru a început să fie recunoscut și de comunitățile locale în care s-au deschis noi unități.

Restaurantul din benzinărie

„Toate materialele pe care le folosim sunt premium. Se fac foraje și se verifică permant pentru protejarea pânzei freatice. Mărim în permanență spațiul verde. O să vedeți la noile stații că venim cu perdea de pomi astfel încât să protejăm vecinii“, spune directorul KMGI.

Potrivit Irinei Dimitriu, în acest an rețeaua de stații Rompetrol va fi extinsă cu încă 10 stații. „În acest moment avem deschise șase șantiere în același timp, la care se adaugă încă șase stații care se află în procesul de rebranding de interior“, explică reprezentatul companiei petroliere, precizând că tot în acest an se va finaliza și procesul de rebranding interior, aflat în prezent la aproape 95%. Per total, KMGI a investit câteva zeci de milioane de dolari în ultimii trei ani doar în procesul de rebranding.

Toate aceste investiții, spune Irina Dimitriu, au atât impact economic cât și social în zonele sau localitățile în care sunt deschise. „În urmă cu câțiva ani, oficialii de la Bacău ne-au invitat la primărie să ne mulțumească pentru stația inaugurată întrucât se vedea atât de frumos, parcă era un element decorativ pentru oraș. În alte localități suntem percepuți ca punct de atracție, restaurantele «hei» au devenit loc de întâlnire, precum o cafenea obișnuită“, mai spune oficialul Rompetrol.

Mai tari decât vecinii din Vest

În decursul ultimului deceniu, Irina Dimitriu a ajuns să cunoască tendințele acestei piețe atât cele de pe plan local cât și cele la nivel internațional. Atentă la ceea ce face concurența, reprezentantul Rompetrol spune că în România se pune accent mult mai mare pe calitate, atât pe construcția stației cât și pe calitatea serviciilor.