Potrivit unei informaţii difuzate marţi de agenţia semioficială Mehr, începând cu data de 21 ianuarie 2011, automobiliştii iranieni nu vor mai putea cumpăra benzină subvenţionată la un preţ de 1.000 de riali (aproximativ 10 cenţi USA) per litru.
Directorul biroului de gestionare a transportului şi combustibililor, Mohammad Rouyanian, a precizat că automobiliştii iranieni vor putea să cumpere în continuare o cantitate de 60 de litri de benzină semi-subvenţionată, la un preţ de 4.000 de riali per litru, după care vor trebui să plătească 7.000 de riali (aproximativ 0,70 cenţi) pentru un litru de benzină.

Deşi Iranul se numără printre membrii importanţi ai Organizaţiei Statelor Exportatoare de petrol (OPEC), rafinăriile iraniene nu produc decât aproximativ 42 milioane litri de benzină pe zi, în tip ce consumul intern se ridică la 70 milioane litri zilnic. În consecinţă guvernul de la Teheran este nevoit să importe aproximativ 30 milioane litri de benzină pe zi pentru a acoperi necesarul intern.

Decizia de eliminare a subvenţiilor la combustibili, care costau bugetul Iranului aproximativ 100 de miliarde de dolari pe an, a fost luată în condiţiile în care Iranul se confruntă cu sancţiuni economice dure din cauza programului său nuclear.

Ministrul iranian al Petrolului, Massoud Mirkazemi, a anunţat recent că de la debutul eliminării subvenţiilor consumul de combustibili a scăzut la 52-53 milioane litri pe zi de la 61 milioane litri anterior, adăugând că Iranul vrea să-şi sporească capacităţile de rafinare pentru ca la finele anului să fie în măsură să-şi acopere singur necesarul intern de benzină.
SURSA: Agerpres