Ion Țiriac și-a extins flota aeriană. El a achiziționat un avion. Este vorba de o aeronavă produsă de compania canadiană Bombardier.

Aeronavă Global 6000 a costat 20 de milioane de euro.

Compania Țiriac Air a achiziționat un al doilea avion produs de canadienii de la Bombardier. Este vorba de o aeronavă Global 6000, care a costat, din informațiile Gândul, 20 de milioane de euro.

Aeronava lui Ion Țiriac a fost personalizată

Aeronava a fost personalizată cu mustața inconfundabilă a miliardarului, imagine care apare pe coada avionului. Avionul este înmatriculat YR-TIF. Din informațiile publice, are numărul de serie 9723. Acesta a fost fabricat în 2015, și a ajuns în România în iunie 2023.

Pe coada avionului este desenată mustața inconfundabilă a miliardarului.

Aeronava/SURSA FOTO: Gandul
SURSA FOTO: Gandul

Avionul poate zbura 17 ore

Conform datelor producătorului, acest tip de aeronavă are o autonomie de zbor de 11.112 kilometri. Este vorba de 6.000 mile nautice. Ea poate zbura până la 17 ore. Acesta poate transporta 17 pasageri. Aparatul de zbor nu este inclus în portofoliul de pe site-ul companiei.

Compania Țiriac Air are o vechime de 26 de ani. Aceasta este parte a Țiriac Holdings. Ea este specializată în servicii VIP și călătorii de afaceri. Țiriac Air este singura companie privată din România care deține un terminal privat. Este vorba de un operator cu baza fixă.

Interiorul aeronavei/SURSA FOTO: Gandul

Flota miliardului român

Conform informațiilor de pe site-ul operatorului, Țiriac deține și operează o flotă compusă din trei aeronave. El are și un elicopter de capacități diferite de transport. Ele sunt complet echipate, care asigură un nivel înalt de siguranță și confort.

Țiriac Air mai deține un avion produs de compania canadiană, un Bombardier Global 5000.

Care este cifra de afaceri a Țiriac Air

Compania a avut în 2022 o cifră de afaceri de 31,7 milioane de lei. Este în creștere cu 52% față de 2021, când a fost de 20,8 de milioane de lei.

Țiriac Air are acționari două entități întregistrate în Cipru – Bebington Investments Limited (37,95%) și Callum Investments Limited (62,5-5%). Anul trecut a avut o pierdere de 1,77 milioane de lei.

Este cu peste 60% mai mică decât anul precedent. Anul precedent ajunsese la 4,9 milioane de lei. În primul an al pandemiei, compania aviatică privată înregistrase o pierdere de 70,17 milioane de lei.

interior avion/SURSA FOTO: Gandul