Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a instituit interdicții temporare de circulație pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane.

CNAIR a anunțat mai multe restricții pentru șoferi

Potrivit companiei, interdicțiile se aplică în perioada 14–18 august 2025, după cum urmează:

  • Joi, 14 august – ziua premergătoare sărbătorii legale;
  • Vineri, 15 august – Adormirea Maicii Domnului;
  • Sâmbătă, 16 august;
  • Duminică, 17 august;
  • Luni, 18 august – doar pe autostrada A2, pe sensul de mers Constanța – București.
masini soferi trafic
SURSA FOTO: Inquam Photos, Alex Nicodim

Încălcarea acestor prevederi se sancționează prin amendă

Restricțiile vizează următoarele sectoare de drum:

  • Autostrada A2: București (intersecția A2 cu DNCB) – Fundulea – Lehliu – Fetești – Cernavodă – Constanța (intersecția A2 cu A4);
  • DN 7: Pitești (intersecția DN 7 cu DN 7C) – Râmnicu Vâlcea – Veștem (intersecția DN 7 cu DN 1);
  • DN 39: Agigea (intersecția DN 39 cu DN 39A) – Mangalia (limita municipiului);
  • DN 22C: Murfatlar (intersecția DN 22C cu DN 3) – Cernavodă (intersecția DN 22C cu A2).

Încălcarea acestor prevederi reprezintă contravenție și se sancționează prin amendă.

Autostrada A1 ar putea fi extinsă pentru a include trei benzi pe sens

Anterior, CNAIR a informat că a demarat procedura de licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate al acestui proiect. A fost alocat pentru această etapă un buget estimat la 30 de milioane de lei, fără TVA.

Amintim că CNAIR a lansat o licitație similară în 2023, însă aceasta a fost anulată în 2024. Finanțarea pentru noul contract va proveni din fonduri externe nerambursabile, precum și din alte surse legale de finanțare.

Decizia de a crește capacitatea autostrăzii care leagă Bucureștiul de Pitești a fost luată în contextul avansării lucrărilor pe tronsonul care va conecta orașul argeșean de Sibiu, ceea ce va genera o creștere a traficului pe această rută.

Creșterea etapizată a capacității de transport a autostrăzii A1, pe sectorul București – Pitești, a fost rezultatul analizelor de trafic realizate de CESTRIN și Biroul Implementare Master Plan din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, conform caietului de sarcini întocmit de CNAIR.

„Creșterea etapizată a capacității de transport a autostrăzii A1, sector București – Pitești, a rezultat din analizele de trafic realizate de CESTRIN și Biroul Implementare Master Plan din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

A fost identificată depășirea capacității autostrăzii A1 pe sectorul București – Pitești, pe măsură ce se vor implementa cele două drumuri de mare viteză, autostrada Sibiu – Pitești, respectiv drumul expres Craiova – Pitești, fapt ce impune identificarea de solutii etapizate pentru creșterea capacității acesteia în concordanță cu fluxurile de transport nou generate prin dezvoltarea rețelei rutiere de transport. Se vor avea în vedere și creșterea volumelor de trafic după implementarea Autostrăzii A0 și a drumurilor radiale”, a informat CNAIR.