Astfel, după ce în intervalul ianuarie-octombrie 2008, numărul maşinilor noi înmatriculate era de aproape 253.000 de unităţi, la cinci ani distanţă cifra a scăzut alarmant până la 46.667 unităţi.

Potrivit sursei citate, piaţa maşinilor noi înmatriculate în România a înregistrat un declin mediu anual de 29%, în perioada 2008-2013, din cauza puterii scăzute de cumpărare a populaţiei, fluctuaţiei taxei auto de poluare, precum şi a accesului restricţionat la finanţare.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de maşini second-hand importate, analiza auto.ro arată că importurile de autoturisme rulate au înregistrat o revenire la nivelul anului 2008, cu un minimum critic în anul 2011 la nivelul de 75.697 de unităţi. În primele zece luni ale acestui an au fost înscrise în circulaţie 186.997 de maşini second-hand din import, comparativ cu cele 205.092 de maşini intrate în ţară în 2008.

La capitolul reînmatriculări s-a consemnat o scădere de 42% în perioada ianuarie – octombrie a.c., comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, până la 171.527 maşini reînmatriculate, comparativ cu cele 296.220 de maşini din urmă cu cinci ani. În cazul acestor maşini, s-a înregistrat o scădere medie anuală de 10%, în aceeaşi perioadă analizată.

‘Scăderea s-a accentuat în 2013, în urma introducerii taxei de poluare auto, inclusiv pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007’, se menţionează în concluziile studiului auto.ro.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, publicate joi, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 17,52% în octombrie 2013, până la 5.594 de autoturisme noi.

Cele mai vândute mărci de autoturisme au fost Dacia – 1.769 unităţi, în scădere cu 3,28%, Skoda – 692 unităţi, în creştere cu 26,51%, Volkswagen – 541 unităţi, în scădere cu 22,27% şi Renault – 339 unităţi, în scădere cu 18,90%.

SURSA: Agerpres